شناسهٔ خبر: 44608 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقابل فکری آیت الله جوادی آملی و خسرو باقری در باب نظریه علم دینی

مجله مدرسه آزاد‌ فکری مهاجر به تقابل فکری میان آیت‌الله جوادی‌آملی و خسرو باقری در خصوص علم دینی پرداخته است. جوادی آملی همچنین به نقدهای فنائی اشکوری به نظریه علم دینی خود پاسخ داده است.

به گزارش  فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مدرسه آزاد فکری مهاجر، مجله مجازی مدرسه آزاد‌ فکری مهاجر منتشر شد.

این مجله به تقابل فکری میان آیت‌الله جوادی‌آملی و دکتر خسرو باقری در خصوص علم دینی پرداخته است.

آیت‌الله جوادی‌آملی که از صاحب‌نظران در زمینه علم دینی ‌است، اعتقاد دارد اساسا تفکیکی به نام علم دینی و علم غیردینی نداریم و اگر دانشی حقیقتا علم بود، آن علم دینی است، از سوی دیگر باقری که او نیز در این زمینه به تئوری‌پردازی پرداخته است برآن است که رویکرد آیت‌الله جواد‌ی‌آملی به علم دینی برخاسته از یک رئالیسم خام و ساده‌سازی مسئله و خلط میان الهی بودن و دینی بودن علم است.

همچنین آیت الله جوادی آملی که از صاحب نظران در زمینه علم دینی است، در مجله فکری آزاد مورد نقد و سوال دکتر محمدفنایی اشکوری قرار گرفت و به سوالات وی پاسخ داد.

دکتر فنایی اشکوری معتقد است رویکرد آیت الله جوادی آملی به وحی و دین مبهم  است و اینکه وی فهم ما از وحی را از خود وحی تفکیک می کنند سبب شکاکیت در شناخت وحی خواهد شد.

این مجله الکترونیکی را از این پیوند دریافت کنید

علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را از طریق پیوستن به کانال آزاد فکری دینی در اینجا دریافت کنند.

نظر شما