شناسهٔ خبر: 44618 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

تاریخ اندیشه‌های جامعه‌شناسی جلد اول: از آغاز تا ماکس وبر

جامعه تاریخ اندیشه‌های جامعه‌شناسی یک کتاب درسی برای آموزش نظریه‌های جامعه‌شناسی در دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد است که در دو جلد تدوین یافته است.

تاریخ اندیشه‌های جامعه‌شناسی

جلد اول: از آغاز تا ماکس وبر

میشل لالمان

مترجم: عبدالحسین نیک‌گهر

ناشر: هرمس

تعداد صفحات: ۳۸۶ صفحه

قیمت: ۲۴ هزار تومان

 

علم جامعه‌شناسی، در تاریخ علوم اجتماعی، علمی نسبتا جدید است. تاریخ اندیشه‌های جامعه‌شناسی یک کتاب درسی برای آموزش نظریه‌های جامعه‌شناسی در دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد است که در دو جلد تدوین یافته است. جلد اول «از آغاز تا ماکس وبر » و جلد دوم «از پارسونز تا معاصران» را دربر می‌گیرد.میشل لالمان، که این اثرش به فارسی‌زبانان معرفی می‌شود، اگرژه‌ی علوم اجتماعی و استاد جامعه‌شناسی دانشگاه روآن فرانسه است. تخصص او جامعه‌شناسی کار، شغل و سازمان‌هاست و علاوه بر تاریخ اندیشه‌های جامعه‌شناسی که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است، کتاب‌های متعددی را درباره‌ی جامعه‌شناسی کار و شغل منتشر کرده است.

جلد اول این اثر شامل ۶ فصل می‌شود که عناوین آن به‌ترتیب عبارت است از: «مسئله‌ی «باهم زیستن»، از دوران باستان تا عصر کلاسیک»، « از فلسفه‌های تاریخ تا پیشگامان جامعه‌شناسی»، «نظریه‌های اجتماعی و سوسیالیسم»، «جامعه‌شناسی در چرخش قرن» ، «امیل دورکیم و مکتب فرانسوی جامعه‌شناسی»و «ماکس وبر: جامعه‌شناسی تفهمی دنیای مدرن».

 

نظر شما