شناسهٔ خبر: 44648 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه یزد به رتبه های برتر ارشد پژوهانه می‌دهد

رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد گفت: این دانشگاه به پذیرفته‌شدگان ممتاز در مقطع ارشد ماهیانه ده میلیون ریال پژوهانه می‌پردازد.

 

دانشگاه یزد

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی اکبر تدین گفت: پرداخت پژوهانه به پذیرفته شدگان ممتاز مقاطع کارشناسی ارشد با هدف شناسایی و حمایت از دانشجویان پذیرفته شده ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد و فراهم آوردن امکانات آموزشی، ‌پژوهشی و رفاهی برای اعتلای سطح کیفی دانشگاه تدوین شده است.

وی در خصوص افراد واجد شرایط دریافت پژوهانه مقطع کارشناسی ارشد با اشاره به پذیرفته شدن دانشجویان از طریق سهمیه استعدادهای درخشان (بدون آزمون) نیز گفت: برای این دانشجویان نیز در سه سطح جداگانه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که بر اساس شرایط متفاوت است.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد موارد مصرف پژوهانه را علاوه بر کمک هزینه پژوهشی برای هزینه‌های عمومی، خرید تجهیزات تحقیقاتی، آموزشی، هزینه خدمات آزمایشگاهی و میدانی، هزینه سفرهای علمی مرتبط با فعالیت پژوهشی، هزینه مراجعه به مراکز علمی شهرهای دیگر، هزینه چاپ مقالات در مجلات معتبر بین‌المللی، هزینه تاییدیه علمی و رسمی اختراعات و اکتشافات ثبت شده است.

تدین گفت: این تسهیلات برای تمام دانشجویانی که کارشناسی خود را در دانشگاه یزد یا سایر دانشگاه‌های کشور گذرانده‌اند را شامل می‌شود.

نظر شما