شناسهٔ خبر: 44666 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​فراخوان آزمون ورودی دوره آموزش فن ترجمه و ویرایش

دوره آموزش فن ترجمه و ویرایش باهمکاری انجمن صنفی مترجمان تهران و دانشکده زبان و ادبیات خارجه دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

 

 

 

 

​فراخوان آزمون ورودی دوره آموزش فن ترجمه و ویرایش

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این دوره آموزشی در راستای تحقق اهداف آموزشی انجمن صنفی مترجمان شهر تهران و با تدریس استاد علی صلح‌جو برگزار می شود.
 
در هر جلسه ابتدا نکته‌ای درباره مسائل نظری ترجمه (زبان‌شناسی ترجمه) توضیح داده می‌شود و سپس یک یا چند قطعه متن به شیوه کارگاهی و مقایسه‌ای از انگلیسی به فارسی ترجمه و تحلیل می‌‌شود تا ترجمه مطلوب به دست آید. در این فرایند به مسائل ترجمه و نکته‌های ویرایشی مربوط نیز پرداخته می‌شود. متن‌ها عموما از حوزه علوم انسانی و اجتماعی و در سطح دانش‌آموختگان کارشناسی ترجمه است.
 
شرکت‌کنندگان در این دوره، پس از گذراندن آزمون ورودی (معلومات عمومی و ترجمه متنی کوتاه) مجاز به حضور در کلاس‌ها خواهند بود و با گذراندن آزمون نهایی گواهی مورد تایید دانشگاه دریافت خواهند کرد.
 
زمان برگزاری آزمون ورودی شنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۵ است و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی می‌توانند به سایت انجمن به نشانی WWW.tiat.ir مراجعه و در قسمت فرم‌های انجمن، اطلاعات فرم ثبت‌نام دوره آموزش فن ترجمه را تکمیل کنند. همچنین افراد علاقه‌مند برای شرکت در آزمون ورودی باید مبلغ 10 هزار تومان را به شماره حساب ۵۲۲۵۳۹۳۵۹۳ به نام دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران نزد بانک ملت شعبه دانشگاه واریز کنند.
 
این دوره آموزشی 15 جلسه‌ای از روز سه‌شنبه 5 مردادماه آغاز می‌شود و داوطلبان حاضر در این دوره باید 45 ساعت آموزش ببینند.

نظر شما