شناسهٔ خبر: 44749 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شیوه تدریس و دروس موسیقی دانشگاه هنر بازنگری و به‌روز می‌شود

مدیر دانشکده موسیقی دانشگاه هنر از بازنگری و ایجاد تغییرات اساسی در دروس تخصصی آموزش موسیقی در دانشگاه هنر با هدف رسیدن به استانداردهای بین المللی سخن گفت.

 

حمیدرضا دیبازر

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمیدرضا دیبازر مدیر دانشکده موسیقی دانشگاه هنر با اشاره به بازنگری های ایجاد شده در درس‌های تخصصی موسیقی دانشگاه ها توضیح داد: مدتی است همراه با یک هیات تخصصی از استادان منتخب مشغول بازنگری اساسی در دروس تخصصی موسیقی دانشکده موسیقی هستیم تا بتوانیم به استانداردهای بین المللی آموزش های آکادمیک موسیقی نزدیک تر شویم و در دوره جدید بتوانیم نسبت به پیاده سازی این تغییرات اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که با حمایت ریاست دانشگاه در حال انجام است اتفاقات بسیار خوبی در عرصه آموزشی رخ خواهد داد چراکه به روز رسانی دروس موسیقایی و همچنین شیوه های تدریس کمک بسیار قابل توجهی به ارتقای سطح آموزشی دانشجویان خواهد کرد. خوشبختانه در این امر همانگونه که گفتم تعاملات بسیار خوبی میان دانشگاه هنر و وزارت علوم برقرار شده که امیدوارم هرچه زودتر شاهد نتایج ثمربخش آن باشیم.

مدیر دانشکده موسیقی دانشگاه هنر با اشاره به دلایل بازنگری و تغییر برخی دروس تخصصی گفت: تغییراتی که انجام می شود با توجه به تحولات اجتماعی و در عین حال رعایت استانداردهای بین المللی صورت می گیرد. همه تلاش ما این است که این فضای آموزشی مبتنی بر تغییرات و تحولات اجتماعی به استانداردهای روز دنیا نزدیک شود تا بتوانیم در حوزه آموزش به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

دیبازر درباره ایده برگزاری جشنواره موسیقی دانشجویان نیز بیان کرد: اتفاقا یکی از مواردی که در بازنگری و تغییر فضای آموزشی موسیقی دانشگاه به آن توجه کردیم برگزاری جشنواره موسیقی دانشجویان است که انجمن علمی دانشکده و معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول بررسی آن هستند و تصور می کنم نیمه های تابستان امسال وضعیت برگزاری این جشنواره نیز مشخص می شود.

این آهنگساز و نوازنده درباره فعالیت های شخصی خود در عرصه موسیقی گفت: فعلا برای گروه «فوژان» برنامه ای برای اجرای زنده نداریم اما در این روزها مشغول میکس و مسترینگ نهایی تازه ترین آلبوم گروه هستم که امیدوارم هرچه زودتر منتشر شود.

نظر شما