شناسهٔ خبر: 44785 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«این کتاب خواندنی نیست»‌ منتشر شد/ کتابی که تمام مردم دنیا قادر به مطالعه آن هستند

«این کتاب خواندنی نیست»‌ نوشته زو بینگ که به زبانی خاص نوشته شده و در تمام دنیا بدون ترجمه عرضه می‌شود از سوی نشر شما روانه بازار شد.

 

این کتاب خواندنی نیست

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «این کتاب خواندنی نیست»‌ نوشته زو بینگ، رییس دانشکده هنرهای زیبای پکن، طی روزهای گذشته از سوی نشر شما منتشر شد.
 
«این کتاب خواندنی نیست» به واقع کتابی بی‌لغت است که خوانده نمی‌شود بلکه با زبان بی‌زبانی دیده و روایت می‌شود. تصاویر پیکتوگرام ساعت به ساعت یک روز آقای «مشکی» را روایت می‌کند. « آقای مشکی؟ یک کارمند ساده، یک شهروند عادی. روزگارش چگونه است؟ همراه با موفقیت‌ها، ناراحتی‌ها، ناامیدی‌ها و آرزوها مثل همه‌ ما. روزش را سراسیمه شروع می‌کند و سپس ...»

زو بینگ، رییس دانشکده هنرهای زیبای پکن و یکی از بزرگ‌ترین گرافیست‌های معاصر چین است. این کتاب به همراه بقیه آثارش در موزه‌ها و گالری‌های معروف جهان از قبیل موزه متروپولیتن نیویورک، موزه بریتانیا لندن و موزه لوور پاریس بارها به نمایش گذاشته شده است. وی در سال 1999 جایزه Genius Award (جایزه نوابغ) و سال 2006 جایزه سالیانه SGC International را دریافت کرد.
 
مهم‌ترین توصیه برای خواندن «این کتاب خواندنی نیست»‌، این است که حتما باید از صفحه اول شروع کنید، چراکه ذهن ما معمولا لغت را می‌بیند و تصویر را می‌سازد، یعنی اول لغت را می‌خوانیم بعد تصورش می‌کنیم، اما در این کتاب ابتدا تصویر را می‌بینیم، سپس لغت را می‌سازیم و به همین دلیل است که کمی طول می‌کشد تا ذهن بتواند این عمل را برعکس انجام دهد. جالب است که بدانید خواندن این کتاب در ابتدا شاید کار مشکلی باشد اما بعد از مدتی خواندن کتاب ساد‌ه‌تر خواهد شد و به راحتی کتاب را ورق زده و آنرا می‌خوانید.
مطالعه این کتاب برای کسانی که موسیقی کار می‌کنند، به دلیل سر و کار داشتن با نُت و طراحان و گرافیست‌ها سریع‌تر رخ می‌دهد.

در تصاویر زیر نمونه‌‌ای از داستان‌های این کتاب را مشاهده می‌کنید.



«این کتاب خواندنی نیست»‌ نوشته زو بینگ که به زبانی خاص نوشته شده در 120 صفحه در قطع رقعی به بهای 28 هزار تومان با شمارگان 1000 نسخه از سوی نشر شما منتشر شده است.

نظر شما