شناسهٔ خبر: 44804 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاکید وزیرعلوم بر ناچیز بودن تخلفات اداری در آموزش عالی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تخلفات اداری در آموزش عالی بسیار ناچیز است و بسیاری از تخلفات در اثر ناآگاهی از قوانین و مقررات و روش‌های اداری به وقوع می پیوندد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد فرهادی در مراسم معارفه دکتر حسن عابدی جعفری به عنوان مسئول هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و قدردانی از خدمات سعدالله نصیری قیداری مسئول سابق این بخش با بیان اینکه در آموزش عالی کشور تخلفات عمده و قابل ذکری نداریم تاکید کرد: باید به سمت و سویی برویم که در مجموعه آموزش عالی  شاهد صفر شدن همین مقدار اندک تخلفات کارکنان و اعضای هیات علمی باشیم.

وی گفت: آموزش قوانین به کارکنان، مدیران، مسئولان و اعضای هیات علمی، تخلفات اداری را به حداقل می رساند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: بسیاری از تخلفات در اثر ناآگاهی از قوانین و مقررات و روشهای اداری به وقوع می پیوندد و لازم است که کارکنان، مدیران، مسئولان و اعضای هیات علمی در زمینه های حقوقی  و مقررات و قوانین با شرکت در کارگاه هایی آموزش های لازم را ببینند .

وی با اشاره به تجربیات عابدی جعفری در حوزه سلامت اداری و ساختار تشکیلاتی کشور اظهار امید واری کرد که وزارت علوم بتواند الگوی خوبی برای همه دستگاه‌ها در این حوزه باشد.

وی  در ادامه از نصیری قیداری که پیش از این مسئولیت هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکزآموزش عالی را برعهده داشت و مدتی هم این مسئولیت با مسئولیت دبیرکلی کمیسیون ملی یونسکو همزمان بود، قدردانی و تشکر کرد.

وزیر علوم افزود: در زمانی که  نصیری قیداری این مسئولیت را برعهده داشتند جلسات هیات های رسیدگی به تخلفات به طور مستمر برگزار شد و با شفاف سازی که صورت گرفت  اعتماد کارکنان و اعضای علمی جلب شد و امید به همکاران و اعضای هیات علمی برگشت.

در ادامه این مراسم، عابدی جعفری اظهار داشت: باید تلاش ما بر حداقل رساندن تخلفات باشد که در این زمینه آموزش و آگاه سازی، شفاف سازی و همکاری با دستگاه‌های نظارتی ضروری است.

وی اظهار امیدواری کرد شرایطی در کشور وجود داشته باشد که افراد  به سوی تخلفات سوق داده نشوند.

نظر شما