شناسهٔ خبر: 44811 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۴۹ رسانه خارجی در ایران فعالیت می‌کنند

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر ١٤٩ رسانه شامل رادیو، تلویزیون، نشریه، خبرگزاری و موسسه عکس با مجوز اداره کل رسانه‌های خارجی امکان فعالیت در ایران دارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جعفر صافی مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با خبر رادیو صحبت می‌کرد، با بیان این مطلب، افزود: از این میان ٩٨ رسانه وابسته به کشور های اسلامی و باقی از سایر کشورهاست.

صافی افزود: همچنین حدود ۳۰۰ همکار رسانه‌ای متعلق به این رسانه‌ها از جمله «خبرنگار، فیلمبردار، دستیار فیلمبردار، عکاس، عوامل خدماتی رسانه‌های خارجی و اعضای موسسات خدمات رسانی به خبرنگاران خارجی» در کشور حضور دارند که از این تعداد، ٢٠١ نفر دارای تابعیت ایرانی و ٩٨ نفر با تابعیت غیرایرانی مجوز فعالیت خبری از این اداره کل دریافت کرده‌اند.

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌هایی که در ایران دفتر ندارند، بنا بر تقاضا، مجوز فعالیت زمان‌دار دریافت می‌کنند، تصریح کرد: مجموع کشورهایی که در جمهوری اسلامی ایران نمایندگی رسانه‌ای دارند، ۲۹ کشور است که از این تعداد، ۱۱ کشور جزء کشورهای اسلامی و ٩ کشور نیز ار اروپا هستند.

وی در همین زمینه با بیان اینکه کشور عراق با داشتن ۱۸رسانه، بیشترین نمایندگی رسانه ای را در جمهوری اسلامی ایران دارد، افزود: از ٢٩ کشوری که در ایران دارای نمایندگی هستند، ۲۰ کشور دارای تبعه خارجی هستند که اکثرشان، ملیت آسیایی دارند و در میان کشورهای اروپایی حاضر در ایران نیز ٥ خبرنگار با تابعیت اروپایی در کشورمان حضور دارد.

بر اساس این گزارش، از میان ١٤٩ رسانه مذکور، ٧٧ رسانه در حوزه رادیو و تلویزیون‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، ٣٤ خبرگزاری بین‌المللی و منطقه‌ای، ٢٧ نشریه بین‌المللی و منطقه‌ای، ١١ موسسه عکس بین‌المللی هستند و از میان ٧٧ رسانه رادیو و تلویزیونی، ٤٠ رسانه از کشورهای اسلامی هستند که شبکه‌های «المنار، المیادین، آسیا لبنان، الاتجاه، الفرات، بلادی، العهد، هلال، قدس، اولوسال ترکیه و...» از این گروه هستند.

نظر شما