شناسهٔ خبر: 44818 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تفاسیر صوفیانه‌ قرآن از سده‌ چهارم تا نهم» در شهر کتاب نقد می‌شود

نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «تفاسیر صوفیانه‌ قرآن از سده‌ چهارم تا نهم» و معرفی مجموعه مطالعات قرآن و حدیث انتشارات حکمت در موسسه شهر کتاب برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

«تفاسیر صوفیانه‌ قرآن از سده‌ چهارم تا نهم» در شهر کتاب نقد می‌شود

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «تفاسیر صوفیانه‌ قرآن از سده‌ چهارم تا نهم» و معرفی مجموعه مطالعات قرآن و حدیث انتشارات حکمت، عصر سه‌‌شنبه هشتم تیرماه با حضور دکتر نصرالله پورجوادی، دکتر محسن معینی و دکتر مهرداد عباسی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
 
طی سده‌های چهارم تا نهم هجری قمری که در نوشته‌های غربی به دوره‌ اسلام کلاسیک معروف است، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تفسیرها بر قرآن تالیف شدند. کتاب «تفاسیر صوفیانه‌ قرآن از سده‌ چهارم تا نهم» نوشته‌ کریستین سندز، نگاهی به میراث تفسیری صوفیه در این چند سده داشته و به اقوال و آثار صوفیان بزرگی چون سلمی، قشیری، غزالی، رشید‌الدین میبدی، روزبهان بقلی و عبدالرزاق کاشانی می‌پردازد.
 
این کتاب نخستین پژوهش جامع درباره‌ سهم صوفیان در تفسیر قرآن است و به تازگی با ترجمه‌ زهرا پوستین‌دوز و به همت انتشارات حکمت منتشر شده است.
 
نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «تفاسیر صوفیانه‌ قرآن از سده‌ چهارم تا نهم» سه‌شنبه هشتم تیرماه از ساعت 16 و 30 دقیقه در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

نظر شما