شناسهٔ خبر: 44823 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

مدخل های دانشنامه استنفورد(۵۶-۵۷)

استنفورد برای کسی که می‌خواهد اولین‌بار با مسئله یا مبحثی در فلسفه آشنا شود یا شناخت بهتری از آن حاصل کند، یکی از گزینه‌های مناسب این است که کار را با خواندن مدخل یا مدخل‌های مربوط به آن در دانشنامه فلسفه استنفورد آغاز کند

 

نام کتاب: صلح‌گرایی

نویسنده: اندرو فیالا

مترجم: مریم هاشمیان

انتشارات: ققنوس

سال چاپ: ۱۳۹۵

تعداد صفحات: ۱۰۸ صفحه

قیمت: ۶۵۰۰ تومان

 

صلح‌گرایی عنوان پنجاه و ششمین مدخل از مجموعه‌ی دانشنامه فلسفی استنفورد است. صلح‌گرایی نوعی التزام به صلح و تقابل با جنگ است. زبان عرفی به ما امکان می‌دهد که مجموعه‌ی متنوعی از باورها و التزام‌ها را ذیل عنوان کلی صلح‌گرایی گرد آوریم. این مقاله شباهت خانوادگی میان انواع صلح‌گرایی را توضیح خواهد داد، صلح‌گرایی را درون رهیافت‌های تکلیف‌شناسانه و پیامدگرایانه به اخلاق جای خواهد داد، و ایرادهای وارد شده به صلح‌گرایی را بررسی خواهد کرد و به آنها پاسخ خواهد داد.

 

 

نام کتاب: زیبایی‌شناسی فمینیستی

نویسنده: کرولین کورسمایر

مترجم: نوشین شاهنده

انتشارات: ققنوس

سال چاپ: ۱۳۹۵

تعداد صفحات: ۹۶ صفحه

قیمت: ۶۰۰۰ تومان

 

 

زیبایی‌شناسی فمینیستی عنوان پنجاه و هفتمین مدخل از مجموعه‌ی دانشنامه فلسفی استنفورد است. زیبایی‌شناسی فمینیستی عنوانی برای نوعی از زیبایی‌شناسی نیست، آنچنان که، برای مثال، اصطلاحات «نظریه فضیلت»، و «معرفت‌شناسی طبیعی‌شده» انواعی از فلسفه اخلاق را توصیف می‌کنند؛ بلکه اشاره به زیبایی‌شناسی فمینیستی به معنای مشخص کردن مجموعه‌ای از چشم‌اندازهاست که پرسش‌های خاصی را درباره‌ی نظریه‌ها و فرض‌هایی فلسفی در باب هنر و مقولات زیبایی‌شناسی پی می‌گیرد.فمینیست‌هایی که در حوزه‌ی زیبایی‌شناسی کار می‌کنند این موضوع را می‌کاوند که جنسیت از چه راه‌هایی بر شکل‌گیری ایده‌هایی درباره هنر، هنرمندان و ارزش زیبایی‌شناختی  تاثیرگذار است.

نظر شما