شناسهٔ خبر: 44832 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه تربیت مدرس میزبان اساتید یک دانشگاه آلمانی

مدرسه تابستانی اقتصاد سیاسی مدیریت منابع طبیعی و توسعه پایدار، شهریورماه با حضور اساتیدی از دانشگاه های ایران و آلمان به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سجاد فرجی دیزجی عضو هیات علمی گروه توسعه و برنامه ریزی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس هدف از برگزاری این مدرسه تابستانی را در راستای افزایش سطح همکاری های علمی و بین المللی با دانشگاه های خارج کشور عنوان کرد و گفت: در ادامه گشایش تعاملات بین المللی، سازمان تبادلات علمی آلمان (DAAD) برای همکاری دانشگاه های دو کشور فراخوان داد.

وی افزود: طرح مشترک ارائه شده توسط دانشگاه های تربیت مدرس، تهران، فردوسی مشهد و دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان مورد تصویب این سازمان قرار گرفت و دانشگاه تربیت مدرس به دلیل فضا و ویژگی های مطلوبی که از آن برخوردار بود برای میزبانی انتخاب شد.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: ۱۲ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به همراه ۴ عضو هیات علمی از دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان به ایران سفر می کنند و در هفته اول پنل های تخصصی علمی، جلسات سخنرانی، بحث و گفتگو، تبادل علمی و پرسش و پاسخ با حضور اساتید دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، تربیت مدرس و فیلیپس ماربورگ و دانشجویان ایرانی و خارجی برگزار می شود.

فرجی دیزجی اضافه کرد: در هفته دوم این مدرسه برنامه های بازدید از برخی سازمان های مرتبط با مباحث سیاست های اقتصادی و انرژی مانند مرکز آمار، بانک مرکزی، سازمان محیط زیست و غیره اجرا می شود.

دانشگاه ماربورگ با نام کامل فیلیپس اونیورسیتِت ماربورگ (Philipps-Universität Marburg) یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های آلمان محسوب می شود و حدود ۲۵۰۰ دانشجو دارد.

نظر شما