شناسهٔ خبر: 44877 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های کمیسیون آموزش در دوره جدید/ توجه ویژه به بخش فرهنگ

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به برنامه های این کمیسیون در دوره جدید از توجه ویژه به مسایل فرهنگی در بخش آموزش عالی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد مهدی زاهدی با اشاره به برنامه های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دوره جدید گفت: در این دوره امیدواریم براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی و نیازهای کشور بتوانیم چند اولویت خاص را تعیین کرده و تمام تمرکز خود را برای پیاده و اجرایی کردن همان چند اولویت خاص قرار دهیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بحث آموزش و پرورش اولویت اصلی ما این است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را پیاده کرده و هر جایی که نیاز به قانون و یا تخصیص بودجه دارد ما نیز کمک کنیم.

توجه ویژه به سند آمایش آموزش عالی و آموزش مهارتی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش آموزش عالی اولویت جدی ما اجرایی کردن سند آمایش آموزش عالی است و سپس توجه به آموزش مهارتی فوق العاده اهمیت دارد که باید جزء اولویت های جدی کمیسیون آموزش در دوره جدید قرار گیرد.

توجه به مسایل فرهنگی در آموزش عالی

زاهدی ادامه داد: رابطه بین صنعت و دانشگاه و یا به عبارتی تبدیل دانش به ثروت از دیگر اولویت های کمیسیون در دوره جدید است و  لذا توجه به اقتصاد و شرکت های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است. دراین راستا موضوع مالکیت معنوی اهمیت دارد.

وی افزود: بحث دیگری که قصد داریم در این دوره به آن بپردازیم و شاید در دوره های پیش مغفول مانده بود، توجه به مسایل فرهنگی در آموزش و پرورش و آموزش عالی است.

تشکیل یک کارگروه ویژه حوزه فرهنگ و تربیت اسلامی

وی خاطرنشان کرد: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اساتید دانشگاه، ایشان فرمودند که «فرهنگ در دانشگاه یک اصل است» بنابراین تصمیم داریم یک کارگروه ویژه حوزه فرهنگ و تربیت اسلامی ایجاد کنیم تا بتوانیم رهنمودهای مقام معظم رهبری، دغدغه های فرهنگی روحانیت و مراجع را پیگیری کنیم.

نظر شما