شناسهٔ خبر: 44952 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجوز اکران فیلم خارجی به طور رسمی صادر شد

سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد از این پس فیلم های خارجی با دریافت پروانه نمایش از ارشاد و حواله نمایش از شورای صنفی نمایش می توانند در سینماهای کشور اکران شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به جلسه امروز شورای صنفی نمایش بیان کرد: در جلسه امروز دوشنبه چهاردهم تیرماه، قرارداد سه فیلم سینمایی «سایه های موازی» به کارگردانی اصغر نعیمی در گروه سینمایی زندگی بعد از اکران فیلم «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی، قرارداد فیلم «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده در پردیس سینمایی «زندگی» بعد از فیلم «سایه های موازی» و قرارداد اکران فیلم «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان بعد از  اینکه فیلم «آاادت نمی کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان به کف فروش رسید، در گروه سینمایی آفریقا بسته شد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد: از این پس فیلم های خارجی با دریافت پروانه نمایش از وزارت ارشاد و حواله نمایش از شورای صنفی نمایش می توانند در سینماهای کشور اکران شوند.

وی بیان کرد: فیلم های «خنده های آتوسا» به کارگردانی مهرداد فرید و «اژدها وارد می شود» به کارگردانی مانی حقیقی نیز با توجه به اینکه ۱۰ هفته اکران آن به پایان رسیده است، فردا ۱۵ تیرماه آخرین روز نمایش خود در سینماهای کشور را پیش رو دارند.

فرجی در پایان گفت: طرح اکران رمضان از فردا شب سه شنبه ۱۵ تیرماه با آغاز عید فطر در سینماهای کشور به پایان می رسد.

به گزارش مهر، سخنگوی شورای صنفی نمایش در حالی خبر از امکان اکران فیلم های خارجی می دهد که این طرح بدون اعلام ساز و کار آن به مرحله اجرایی رسیده است.

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در دیدار صبح روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با اعضای  شورای مرکزی پخش کنندگان سینمای ایران در پاسخ به پرسش اعضای شورا مبنی بر تمایل سازمان سینمایی بر اکران فیلم های خارجی گفت: این امر با توجه به کمبود فضا و سالن برای اکران فیلم های ایرانی در اولویت نیست، با این وجود مساله اکران فیلم های خارجی و اتخاذ تصمیم مناسب در دست بررسی است.

نظر شما