شناسهٔ خبر: 44996 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاریخ تحولات سیاسی ایران به چاپ دهم رسید

کتاب تاریخ تحولات سیاسی ایران به قلم موسی نجفی و موسی حقانی به چاپ دهم رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  کتاب تاریخ تحولات سیاسی ایران به قلم موسی نجفی و موسی حقانی به چاپ دهم رسید. این اثر در برگیرنده مباحث مرتبط با تحولات سیاسی ایران طی پانزده قرن دوران اسلامی است و در اولویت اول پرداخت تحلیلی ـ تاریخی به مولفه های دین، تجدد و مدنیت در تاسیس دولت ـ ملت  در گستره هویت ملی ایران مد نظر مولفان بوده است.

در این کتاب به ایران قبل از اسلام اشاراتی بسیار مختصر شده است (کمتر از ۵ درصد حجم کتاب) اما تاکید و نگاه اصلی به ایران اسلامی ـ شیعی، یعنی تحولات پنج قرن اخیر از عصر صفویه تا عهد انقلاب اسلامی معطوف است.

مباحث کتاب بر اساس تاریخ تحولات سیاسی و بر محور سنوات تاریخی و وقایعی است که نقطه عطف بوده و به عنوان کلیدی برای یک برهه زمانی تلقی می شود.

در این اثر سعی شده است موضوعاتی کلیدی و اساسی و بنیادین مثل هویت ملی، مبانی ملیت ایرانیان، سیر دولت ـ ملت در ایران، استعمار غرب، نظام های حکومتی و ماهیت آنها، اصلاحگران و اندیشه هایشان، غرب جدید و رویکردهای متفاوت در برابر نوگرایی، رویارویی ایران سنتی با مدرنیزاسیون، نهضتها و جنبش های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اعتلا و انحطاط ها، بزرگترین حوادث و جریانات وابسته یا استعماری، پیوندهای عوام با علما و نخبگان مذهبی و غیرمذهبی و ...  در لابه لای سطور تاریخ جست و جو شود.

در این کتاب از اسناد و مدارک معتبر تاریخی استفاده شده و سعی شده تا همه موضوعات و مطالب ارائه شده (بویژه تحلیل های تاریخی)   در قلمرو تاریخ و اسناد و مدارک متقن تاریخی واقع شود.

همچنین رعایت انصاف و اعتدال  و ارائه درست و صریح تاریخ به دور از یکجانبه گرائی، انحصار طلبی و مطلق گرائی موجود در تحلیلهای تاریخی شرق شناسان از دیگر ویژگی های این کتاب است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به آدرس  http://www.iichstore.ir/index.php مراجعه و کتاب را از سایت موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران با تخفیف تهیه کنند.

نظر شما