شناسهٔ خبر: 45050 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دورخيز بهرام توكلی، برای جشنواره فجر

بهرام توكلي، كارگردان و فيلمنامه‌نويس سينماي ايران در آستانه دومين دهه حضورش در سينما، تصميم دارد فيلمنامه جديد خود را با عنوان «برف سرخ» كارگرداني كند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه اعتماد؛ بهرام توكلي، كارگردان و فيلمنامه‌نويس سينماي ايران در آستانه دومين دهه حضورش در سينما، تصميم دارد فيلمنامه جديد خود را با عنوان «برف سرخ» كارگرداني كند.
او براي اين كار سراغ مسعود ردايي رفته تا براي دومين بار پس از سريال «بيمار استاندارد» و اين‌بار در مقام كارگردان و فيلمنامه‌نويس، با اين تهيه‌كننده همكاري داشته باشد. ردايي در اين باره به «اعتماد» مي‌گويد: پس از خواندن فيلمنامه «برف سرخ» آن را پسنديده و براي گرفتن پروانه نمايش دست به كار شده است.
عوامل توليد و بازيگران فيلم هنوز به صورت كامل مشخص نيستند و پيش‌توليد آن به صورت رسمي از اول مرداد ماه آغاز مي‌شود. تا اينجا توكلي و ردايي بر سر حضور فاطمه معتمدآريا به عنوان يكي از بازيگران اصلي به نتيجه رسيده‌اند. اين دومين همكاري معتمدآريا و توكلي است. اين بازيگر سينما، سال ٨٩ در فيلم «اينجا بدون من» بر اساس فيلمنامه‌اي اقتباسي از نمايشنامه «باغ‌وحش شيشه اي» تنسي ويليامز حضور داشت و تنديس بهترين بازيگر زن جشن انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران را به خود اختصاص داد. تهيه‌كننده «برف سرخ» همچنين عنوان كرد طي ١٠ روز آينده همه عوامل فيلم جديد توكلي مشخص مي‌شوند. فيلمبرداري اين فيلم از اول مهرماه كليد مي‌خورد و نخستين نمايش آن نيز، در جشنواره سي و پنجم فجر خواهد بود. «برف سرخ» يك درام اجتماعي است و در خلاصه داستان آن آمده: «خورشيد از سردشت به تهران آمده تا بداند چقدر ديگر زنده خواهد ماند. در مركز درماني اما، اتفاقات آن طور كه در ذهن اوست پيش نمي‌روند.»بهرام توكلي از جمله كارگردان‌هاي كم كار سينماي ايران است. او با سابقه يك دهه حضور در سينماي ايران، تمام فيلم‌هايش را در جشنواره فجر روي پرده برده و توانسته در بخش‌هاي مختلف سيمرغ بلورين اين جشنواره را به خانه ببرد. او همچنين نوروز ٩٥ براي نخستين بار با تلويزيون همكاري كرد و فيلمنامه سريال «بيمار استاندارد» به كارگرداني سعيد آقاخاني را نوشت. اين سريال نظرات موافق و مخالف منتقدان را به همراه داشت و در نهايت مورد اقبال عموم مردم قرار نگرفت. كارنامه كاري بهرام توكلي نشان مي‌دهد او در دهه ٩٠ بناي خود را بر فعاليت بيشتر در سينما گذاشته است. او تاكنون كارگرداني شش فيلم سينمايي را تجربه كرده كه سه فيلم مربوط به دهه ٨٠ و سه فيلم ديگر در فاصله چهار سال اول دهه ٩٠، روي پرده رفته است. نخستين فيلم او با عنوان «پابرهنه در بهشت» توجه سينماگران را به اين كارگردان جوان جلب كرد و دومين فيلم او از فيلم‌هاي برگزيده بسياري ازمنتقدان و اهالي رسانه است. توكلي سينما را با قدرت فراوان آغاز كرد و تا اينجا تلاش كرده جايگاه خود را روي پرده نقره‌اي حفظ كند اگرچه اين تلاش زمان ساخت فيلم «بيگانه» و «آسمان زرد كم‌عمق» نتيجه چنداني نداشت.

نظر شما