شناسهٔ خبر: 45079 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقاشی‌های جدیدی از «بیاتریکس پاتر» در یک خانه کشف شد

«هلن بیاتریکس پیتر» تصویرگر و نویسنده معروف آثار کودکان است. وی در سال 1943 دار فانی را وداع گفت. حالا پس از گذشت نیم قرن از مرگ وی چهار تصویر نادیده از آثارش در ملک شخصی یکی از اقوام وی در «سافولک» یافت شده است.

 

نقاشی‌های جدیدی از «بیاتریکس پاتر» در یک خانه کشف شد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این طراحی‌های خاص صحنه‌هایی را از داخل و خارج «ملفورد هال» که عمارت یکی از خویشاوندان «پاتر» است نشان می‌دهد. اطلاعات تاریخی نشان می‌دهد او بین سال‌های 1899 و 1938 از این مکان دیدن می‌کرد. «پاتر» و دخترخاله‌اش «اثل لیچ» رابطه نزدیکی با هم داشتند و با هم بزرگ شدند. پس از ازدواج «لیچ» با «سِر ویلیامز هاید پارکر» در سال 1890 «پاتر» نیز برای دیدن او به «ملفورد هال» سفر می‌کرد.

دیدارهای او از این منطقه با استقبال زیاد سه فرزند دخترخاله‌اش با نام‌های «ویلیام»، «استفانی»، و «هری» مواجه می‌شد. «ویلیام»، فرزند بزرگ خانواده درباره او گفته بود: «از آمدن دخترخاله «بیاتریکس» بسیار خوشحال می‌شویم زیرا او همیشه یک قفس دارد که در آن موش است و در قفسی دیگر از یک همستر نگهداری می‌کند.» «پاتر» تصویر «استفانی» را کشیده بود و نقاشی «جرمی فیشر» خود را نیز به «استفانی» تقدیم کرده بود.

دو نقاشی از چهار عدد موجود توسط «جوزفین واترز» که مدیر این خانه در «ملفورد هال» است کشف شد. «با یکی از همکارانم در حال جا به جا کردن یک قفسه کتاب بودم. در حال نگاه کردن کتاب‌ها بودیم که در یکی از آن‌ها چند نقاشی پیدا کردیم. مطمئن بودیم که نقاشی‌ها از آثار خانم «پاتر» هستند. وقتی نقاشی‌ها را به «ریچارد هاید پارکر» که دوازدهمین بارون این خانواده است نشان دادند وی فاش کرد که پیش از این نیز یک نقاشی پیدا کرده است که نمی‌دانست متعلق به خانم «پاتر» است.»

«واترز» در این باره به مجله «گاردین» گفت: «هیچ وقت آن لحظه را فراموش نمی‌کنم. لحظه شیرینی بود. من اثر تصویرگر بزرگی را یافته بودم. هر وقت به این موضوع فکر می‌کنم دچار احساس عجیبی می‌شوم. همیشه آرزو داشتم پس از استفاده از یک مجموعه تاریخی چیزی جدید کشف کنم و حالا این اتفاق برای من رخ داده است.»

نقاشی چهارم که تصویر یک شومینه است توسط همسر «هاید پارکر» کشف شد. صاحبان این خانه به دولت اجازه دادند این آثار را در معرض نمایش عموم مردم قرار دهند. قرار است این آثار در نمایشگاهی که بزرگداشت آثار «پاتر» است در تاریخ 13 جولای تا ماه اکتبر در معرض دید عموم قرار گیرد.

با اینکه تاریخ این نقاشی‌ها مشخص نیست «واترز» معتقد است این نقاشی‌ها به مردم در درک دنیای «پاتر» کمک می‌کند. «با مشاهده این تصاویر در‌می‌یابیم که او به عنوان یک انسان و نه نقاش چگونه می‌زیست و هنگام نقاشی برای تفریح و لذت شخصی خود به چه چیزهایی می‌اندیشید.»

کشف این چهار تصویر جدید درست پس از آن رخ داد که در ماه ژانویه اعلام شد داستان منتشرنشده‌ای از «پاتر» تحت عنوان «داستان گربه کوچک در چکمه» قرار است با تصاویری از «کوئنتین بلیک» منتشر شود. این داستان در آرشیو موزه V & A در «لندن» در سال 2014 پیدا شده بود. این موزه که حاوی بزرگ‌ترین مجموعه آثار «بیاتریکس پاتر» است قرار است نمایشگاه ماه جولای را برگزار کند و تصاویر، نامه‌ها، و طراحی‌های وی را به نمایش بگذارد.

نظر شما