شناسهٔ خبر: 45089 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزیدگان دومین دوره‌ جایزه‌ رضا داوری‌اردکانی معرفی شدند

در دومین دوره‌ جایزه‌ رضا داوری‌اردکانی، رساله‌ رضا کورنگ بهشتی با عنوان «پروکلوس و تدوین گونه‌ای جامع الهیات یونانی برمبنای فلسفه‌ی افلاطون» به‌عنوان رساله‌ی برگزیده انتخاب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  برگزیدگان دومین دوره‌ی جایزه‌ رضا داوری‌اردکانی معرفی شدند. در این دوره رساله‌ی رضا کورنگ بهشتی با عنوان «پروکلوس و تدوین گونه‌ای «جامع الهیات» یونانی برمبنای فلسفه‌ی افلاطون» به‌عنوان رساله‌ی برگزیده انتخاب شد و از رساله‌ی «بررسی تفسیر هایدگر از آموزه‌ی «موجود» و «ناموجود» در محاوره‌ی سوفسطایی افلاطون» نوشته‌ی صدیقه موسی‌زاده‌نعلبند تقدیر به‌عمل آمد.

به نویسنده‌ی رساله‌ی برگزیده سه سکه‌ی تمام بهار آزادی، به‌همراه لوح تقدیر اهدا شد و به نویسنده‌ی رساله‌ی تشویقی یک سکه، همراه با لوح تقدیر. نشر هرمس نیز هر دو رساله را منتشر خواهد کرد.

رضا داوری‌اردکانی نزدیک به شش دهه با فلسفه زندگی کرده و از جوانی گرفتار فلسفه بوده است. او همواره این پرسش را مطرح کرده است که فلسفه چه مقام و اهمیتی دارد و ما چه نیازی به آن داریم. داوری آثار فراوانی نوشته و شاگردان بسیاری تربیت کرده است و پیوسته دغدغه‌ی آینده‌ی فلسفه را دارد. استاد فلسفه‌ی دانشگاه تهران در این سال‌ها در کنار تدریس و تحقیق، به فرهنگ و جامعه و ساحت‌های مختلف آن به‌ویژه جوانان و دانشجویان رشته‌ی فلسفه التفات داشته است.

مرکز فرهنگی شهر کتاب از سال ۱۳۹۴ و به منظور تقدیر از دانشجویان دکتری رشته‌ فلسفه و با مشاوره و هم‌فکری، اشراف و حمایت مادی و معنوی استاد رضا داوری‌اردکانی، جایزه‌ی رضا داوری‌اردکانی را به بهترین رساله‌ی دکتری رشته‌ی فلسفه اهدا می‌کند. اعضای هیات داوران این جایزه‌ عبارت‌اند از: رضا داوری اردکانی، پرویز ضیاء شهابی، شهرام پازوکی، حمیدرضا طالب‌زاده، علی‌اصغر مصلح و علی‌اصغر محمدخانی.

نظر شما