شناسهٔ خبر: 45146 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «بررسی مسائل پیش روی اقتصاد ایران» برگزار می‌شود

نشست «بررسی مسائل پیش روی اقتصاد ایران» به مناسبت انتشار کتاب «مقدمه‌ای بر اقتصاد ایران» در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

 

 

نشست «بررسی مسائل پیش روی اقتصاد ایران» برگزار می‌شود

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کارگروه اقتصاد خانه اندیشمندان علوم انسانی به مناسبت انتشار کتاب «مقدمه‌ای بر اقتصاد ایران» نشست بررسی مسائل پیش روی اقتصاد ایران را سه‌شنبه 29 تیرماه برگزار می‌کند.

در این نشست عباس شاکری، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و مولف کتاب سخنرانی خواهد کرد.

کتاب «مقدمه‌ای بر اقتصاد ایران» که اخیراً توسط دکتر عباس شاکری، استاد دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی نگارش و انتشار یافته است حاصل چندین دوره تدریس اقتصاد ایران توسط وی در دانشکده اقتصاد است. این کتاب در 18 فصل و با تکیه بر نظریه‌های پایه‌ای اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، مالیه بین‌الملل و توسعه اقتصادی، واقعیت‌های آشکار و پنهان، توجه به ابعاد متعدد و پیچیده موضوعات و همراه با دغدغه و نگرانی نسبت به سرنوشت اقتصاد کشور نگارش یافته است. 

شاکری در این کتاب به نقد و بررسی دیدگاه‌ها و نگاه‌های متضاد و متفاوت پرداخته‌ و بر منطق استدلالی مشترک بین همه دیدگاه‌ها تأکید کرده است. تمسّک به قواعد نظری و علمی در جای جای کتاب و پرهیز از تلقی‌های کلیشه‌ای و سطحی در مواجهه با موضوعات به خوبی گواه این مدعاست. استفاده از حقایق آماری، جداول و نمودارهای فراوان به عنوان شواهد تجربی تحلیل‌ها و استدلال‌ها از امتیازات این کتاب است. 

علاقه‌مندان به این نشست می‌توانند سه‌شنبه 29 تیرماه از ساعت 16 تا 18 به سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات‌اللهی نبش ورشو مراجعه کنند.

نظر شما