شناسهٔ خبر: 45181 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ممنوعیت ثبت نام دانشجویان بدون سند پذیرش مرکز آزمون

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: ثبت نام دانشجویان تمامی مقاطع بدون سند پذیرش مرکز آزمون این دانشگاه امکانپذیر نیست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فرهاد حسین زاده لطفی در نشست تخصصی روسای شورای آموزشی استان های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حفظ کیفیت و ارتقای آموزشی جزو سیاست های اصلی معاونت آموزشی این دانشگاه بشمار می رود از این رو ممیزی رشته محل ها در دور اول در سال ۹۴ و دور دوم در خردادماه ۹۵ انجام و نتایج آن اعلام شد.

وی افزود: نتایج این ممیزی ملاک عمل تصمیم گیری ما در تخصیص دانشجو به ویژه در دوره های تحصیلات تکمیلی است. انتظار داریم واحدها نسبت به جذب اعضای هیات علمی با کیفیت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد به فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دی ماه سال ۹۴ اشاره و انتشار آن را موجب رفع مشکلات بسیاری از واحدها در کمبود اعضای هیات علمی عنوان کرد.

حسین زاده لطفی اضافه کرد: آیین نامه رکود علمی اعضای هیات علمی و تشویق مقالات آنها یکی دیگر از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سامانه ای در این خصوص طراحی و تا پایان شهریورماه اجرایی شود.

وی تاکید کرد: سیاست حوزه آموزش در سازمان مرکزی تمرکز زدایی و تفویض اختیار به واحدها است. این اقدام از سال گذشته انجام شده و در حوزه کمیسیون موارد خاص تفویض اختیار تا درصد بالایی صورت گرفته و این درحالی است که سازمان مرکزی سعی دارد نقش سیاستگذاری و نظارتی خود را تقویت کند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اظهار داشت: یکی از مصوبات این جلسه ایجاد بخش کنترل و نظارت بر امور آموزشی واحدها است که مقرر شد سازو کار جدیدی در این باره تعریف شود.

حسین زاده لطفی گفت: در آیین نامه دوره دکترا تمامی موارد از جمله امتحان جامع، نحوه انتخاب استاد راهنما و زمان آن و غیره به دقت پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد:نشست آموزشی سراسری دانشگاه آزاد اسلامی ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در واحد مشهد این دانشگاه برگزار می شود.

نظر شما