شناسهٔ خبر: 45212 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تسهیل روند جذب دانشجویان غیرایرانی/بررسی پرونده در زمان کوتاه

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان از هماهنگی با نهادهای مختلف در جذب دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و گفت: روند جذب دانشجویان غیرایرانی تسهیل می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ صمد حاج جباری در خصوص تسهیل روند جذب دانشجویان غیرایرانی گفت: فعالیت هایی در راستای تسهیل جذب دانشجویان غیرایرانی صورت گرفته که به طور مثال می توان به کاهش زمان صدور کاهش ویزای این دانشجویان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که دانشجویان غیرایرانی به موقع مدارک خود را ارایه دهند، ظرف مدت ۳ روز ویزای آنها صادر می شود.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: در رابطه با پذیرش دانشجویان خارجی غیر بورسیه نیز دانشگاه‌ها باید از نظر علمی این دانشجویان را ارزیابی کنند که هماهنگی لازم با دانشگاه ها صورت گیرد و در حداقل زمان پرونده علمی این دانشجویان ارزیابی شود تا این دانشجویان در نوبت بررسی اعلام نتایج باقی نمانند.

وی تاکید کرد: همچنین هماهنگی لازم با نهادهای  مختلف در جذب دانشجویان غیر ایرانی صورت گرفته تا روند جذب این دانشجویان تسهیل شود.

به گزارش مهر، در حال حاضر ۲۱ هزار دانشجوی غیرایرانی از ۹۲ کشور در دانشگاه های ایران مشغول تحصیل هستند و برنامه وزارت علوم افزایش تعداد دانشجویان خارجی غیر بورسیه است.

نظر شما