شناسهٔ خبر: 45227 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وجود ۱۷ هزار نسخه خطی فارسی در پاکستان

مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان گفت: هم اکنون ۱۷ هزار نسخه خطی فارسی در این مرکز وجود دارد.

 

مركز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاكستان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور در مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان، از این مرکز بازدید کرد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، هفته گذشته و به دعوت وزیر امور دینی دولت پاکستان، به این کشور سفر کرد. وی در این سفر علاه بر گفتگو و مذاکره با وزیر امور دینی پاکستان، با برخی از چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و دینی این کشور دیدار و از مراکز فرهنگی فعال در اسلام‌آباد، بازدید کرد. از جمله این برنامه‌ها، بازدید از مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان بود.

در ابتدای این بازدید و به دعوت عیسی کریمی، مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان، قاضی‌عسکر و همراهان، از بخش‌های مختلف مرکز از جمله محل نگهداری نسخ خطی، سنگی و چاپی، بازدید کردند.

سپس عیسی کریمی با بیان گزارشی از فعالیت‌های مرکز تحقیقات و خدمات صورت گرفته از زمان تأسیس تاکنون، گفت: هم اکنون بیش از ۱۷ هزار نسخه خطی فارسی، ۴ هزار نسخه خطی عربی، ۷ هزار نسخه سنگی و بیش از ۵۰ هزار کتاب چاپی در این مرکز وجود دارد که قدیمی‌ترین نسخه خطی مربوط به قرن ششم هجری است.

در این بازدید محمدرضا باقری، معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، شهاب‌الدین دارایی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان، بدری‌فر، وابسته مطبوعاتی و مردای، وابسته فرهنگی کشورمان، حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر را همراهی می‌کردند.

نظر شما