شناسهٔ خبر: 45234 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی اثری از خورخه لوئيس بورخس در نشست «با هم بخوانیم»

نشست با هم بخوانیم کتابخانه فردوس از ساعت ۱۷ روز یکشنبه سوم مرادماه به منظور مطالعه گروهی، معرفی و بررسی داستان کوتاه «ابن‌حقان بُخاری و مرگ او در هزار توی خود» نوشته خورخه لوئيس بورخس برگزار می‌شود.

 

بررسی اثری از خورخه لوئيس بورخس در نشست «با هم بخوانیم»

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سلسله محافل ادبی با هم بخوانیم از جمله برنامه‌های کتابخانه فردوس در سال جاری است که یکشنبه‌ها و به صورت یک هفته در میان برگزار می‌شود.
 
در برنامه این هفته «با هم بخوانیم» کتابخانه فردوس داستان «ابن‌حقان بُخاری و مرگ او در هزار توی خود» با حضور جعفر توزنده‌جانی نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی خوانش و بررسی می‌شود.
 
خورخه لوئیس بورخس نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکای لاتین است. شهرت او بیشتر به خاطر نوشتن داستان کوتاه است؛ یکی از مشهورترین کتاب‌های او، داستان (۱۹۴۴)، گلچینی از داستان‌های کوتاه بورخس به انتخاب خودش است که مضامینی مانند رویاها، کتابخانه‌ها، آیینه‌ها، حیوان‌ها و فلسفه را می‌توان حلقه اتصال این داستان‌ها دانست.

گفتنی است، مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ با توجه به اهمیت کتابخوانی در جامعه و در راستای آشتی با کتاب و افزایش سطح سرانه مطالعه در سال جدید برنامه‌های مختلفی در حوزه کتابخوانی اجرا می‌کنند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.

نظر شما