شناسهٔ خبر: 45250 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اطلاعیه سازمان سنجش درباره انتشار اسناد تحصیل «فریدون»

سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص خبری مبنی بر «اسناد جدید درباره تحصیل رانتی حسین فریدون» تاکید کرد: سازمان سنجش حامی هیچ رانتی نیست.

 

سازمان سنجش آموزش کشور

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص خبر یکی از خبرگزاریها مبنی بر «اسناد جدید درباره تحصیل رانتی حسین فریدون»  چرا  «رئیس سازمان سنجش» از یک رانت حمایت می کند؟ که در روز دوم مردادماه ۱۳۹۵  منتشر کرده موارد ذیل را جهت تنویر افکار عمومی اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«براساس مدارک ذیل واضح است که خبر مذکور بدون بررسی و تنها با اغراض خاص منتشر شده است. این خبر شامل چند قسمت است: در قسمت اول اعلام شده است که «دانشگاه گیلان در دوره شبانه هیچ پذیرشی نداشته و در دوره روزانه فقط دو نفر می توانسته جذب کند». 

در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون موردنظر با توجه به اصلاحات و مجوزهای صادره از دفتر گسترش سه اطلاعیه منتشر شده است که خبرگزاری تسنیم فقط اطلاعیه اول را منتشر کرده که در آن پذیرش روزانه با کد ۹۲۳۳ درج شده است در صورتی که در اطلاعیه قبلی این سازمان ایشان را معرفی شده کد ۹۶۲۶ دوره شبانه (نوبت دوم) اعلام می کند و این کد رشته محل در اطلاعیه سوم سازمان سنجش ثبت شده است که عیناً اطلاعیه سوم درج می شود.

براساس اطلاعیه مذکور واضح است که عدم اعلام ظرفیت دوره شبانه (نوبت دوم) مندرج در خبر خبرگزاری تسنیم کذب محض و باعث بی اعتباری منبع خبر است.

در قسمت دوم به نامه سرپرست دانشگاه گیلان مبنی بر عدم پذیرش دانشجو در رشته روابط بین الملل به دلایل مختلف اشاره می شود (نامه شماره ۱۵ـ۹۶۹۶۱ مورخ ۱۴ دی ماه ۹۲) در این خصوص نیز واضح است که ثبت نام برای مرحله تکمیل ظرفیت براساس اطلاعیه های سازمان سنجش از تاریخ ۲۹ مهر ۹۲ شروع و با توجه به تمدید زمان تا ۷ آبان ۹۲ ادامه داشته و نتایج افراد واجد شرایط و دارای حدنصاب نیمه دوم آبان همان سال اعلام شده و از طریق پرتال ارتباطی دراختیار دانشگاه قرار گرفته است.

نامه مذکور از طرف سرپرست دانشگاه گیلان در تاریخ ۱۴ ۱۴ دی ماه ۹۲ به سازمان سنجش حدوداً دو ماه پس از انجام مصاحبه توسط دانشگاه و اعلام نتایج مصاحبه شوندگان ارسال شده است.

بدیهی است با توجه به انتخاب رشته و انجام مصاحبه توسط دانشگاه و دارابودن مجوز پذیرش دانشجو و حقوق مکتسبه پذیرفته شدگان امکان اعمال درخواست ریاست دانشگاه و عدم اعلام نتایج پذیرفته شدگان میسر نبوده است.

لذا موضوع  به اطلاع دانشگاه رسیده و نتایج پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت در تاریخ ۱۸ دی ماه ۹۲ از طریق سایت سازمان اعلام و پذیرفته شدگان هر دو کد رشته محل روزانه و شبانه (نوبت دوم) از بین افراد مصاحبه شده و دارای شرایط و ضوابط علمی برای ثبت نام به دانشگاه گیلان معرفی شدند.

لذا درخواست دانشگاه گیلان (مورخ ۱۴ دی ماه ۹۲) مبنی بر عدم اعلام نتایج نهایی است و مربوط به مرحله معرفی که بیش از دو ماه قبل (آبان ماه) صورت نگرفته است.

از طرف دیگر سازمان سنجش در اطلاعیه قبلی اعلام کرده نامبرده جزو معرفی شدگان کد ۹۶۲۶ بوده است و غایب مصاحبه می شود و بدیهی است که پذیرش نهایی از بین افراد حاضر مصاحبه صورت می پذیرد و به نظر می رسد نگارنده تفاوت بین معرفی شده و پذیرفته شده را نمی دانسته است.

همچنین لازم به ذکر است که اولاً دانشگاه گیلان نسبت به تأیید رسمی اطلاعیه سازمان سنجش اقدام کرده و این خبر از طریق سایت دانشگاه مذکور قابل دریافت است و خبر خبرگزاری مذکور مبنی بر عدم معرفی نامبرده را تکذیب کرده است.

ثانیاً نامبرده در آزمون نیمه متمرکز سازمان سنجش با سهمیه ایثارگری ثبت نام کرده و سهمیه های ایثارگری در تمامی آزمون هایی که توسط این سازمان انجام می شود مستقیماً از طریق این سازمان از نهاد مربوطه استعلام و پس از تأیید در فایل اطلاعاتی داوطلبان منظور می شود که درخصوص وی و سایر داوطلبان نیز این روال انجام شده است و نیازی به تشکیل پرونده و بررسی در هیچ دانشگاهی درخصوص سهمیه ایثارگران نیست.

با توجه به موارد مذکور و اطلاعیه قبلی این سازمان واضح است که اخبار مندرج در سایت تسنیم دراین خصوص بدون بررسی و دقت کامل درج و موجب تشویش اذهان عمومی است و این سازمان اقدامات لازم را در جهت پی گیری حقوقی به عمل خواهد آورد

نظر شما