شناسهٔ خبر: 45251 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیح رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در خصوص تحصیل «حسین فریدون»

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: حسین فریدون برادر رئیس جمهور از طریق سازمان سنجش به دانشگاه شهید بهشتی معرفی شده است.

 

محمد طهرانچی

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد مهدی طهرانچی در خصوص تحصیل حسین فریدون برادر رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی تنها به این مطلب که حسین فریدون از طریق سازمان سنجش به دانشگاه شهید بهشتی معرفی شده و روند تحصیل خود را طی می کند، اکتفا کرده و از ارائه توضیحات دیگر خودداری کرد.

به گزارش مهر، اخیرا در برخی از سایت های خبری اخباری منتشر شد مبنی براینکه حسین فریدون برادر رئیس جمهور به توصیه سازمان سنجش آموزش کشور برای تحصیل در مقطع دکتری روابط بین الملل به دانشگاه شهید بهشتی معرفی شده است که این مساله اعتراض تشکل های دانشجویی، بسیج دانشجویی و برخی از نمایندگان مجلس را در پی داشت .

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه توضیحاتی داد و گفت: سال ۹۲ یا ۹۳ بود که حسین فریدون با سهمیه ایثارگری در کنکور دکتری نیمه‌متمرکز شرکت کرد و با احتساب سهمیه ایثارگری در مرحله تکمیل ظرفیت حد نصاب نمره دانشگاه گیلان را کسب کرد و برای فرآیند بررسی مدارک علمی و پذیرش به این دانشگاه معرفی شد.

اما وی (فریدون) در این زمان طی درخواستی به سازمان سنجش از این سازمان درخواست کرد با استفاده از نمرات کنکور دکتری نیمه متمرکز تحت نظر سازمان سنجش در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش شود.

سازمان سنجش نیز در این زمان نامه‌ای با این مضمون به دانشگاه شهید بهشتی ارسال می‌کند که «چون فریدون در آزمون دکتری شرکت کرده و نمرات وی مورد تأیید سازمان سنجش است و پذیرش پردیس دانشگاه شهید بهشتی نیز زیر نظر سازمان و تحت عنوان مستقل است، می‌تواند از نمرات آزمون دکتری نیمه متمرکز برای پذیرش در این دانشگاه استفاده کند.

وی با توجه به اخباری که منتشر شده بود که سازمان سنجش برای پذیرش حسین فریدون دانشگاه شهید بهشتی را در فشار قرار داده اعلام کرد: هرگز دانشگاه شهید بهشتی را در این باره تحت فشار قرار نداده و به دانشگاه اختیار داده شد که وی را پذیرش کند.

سپس اعلام شد که هیات بازرسی وزارت علوم، برای بازرسی از دانشگاه شهید بهشتی در این دانشگاه حضور یافت و در جلسه هیات‌رئیسه این دانشگاه شرکت کرد .

همچنین عنوان شد که اعضای این هیات با نامه رسمی عبدالحسین فریدون مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم به این دانشگاه اعزام شده است و حضور آنها در دانشگاه شهید بهشتی به‌دستور محمد فرهادی وزیر علوم نبوده و حضور این هیات در دانشگاه برای یافتن فردی به‌عنوان جایگزین تهرانچی در ریاست دانشگاه مذکور است.

سپس وزارت علوم در بیانیه ای اعلام کرد: اعزام تمامی هیات ها با نظر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با هماهنگی با روسای دانشگاهها بر اساس دستورالعمل های موجود، صورت می گیرد و این امر، لزوماً با تغییر روسای دانشگاه ها ارتباطی ندارد.

محمد فرهادی نیز در حاشیه جشنواره دانشجویان نمونه عزل رئیس دانشگاه شهید بهشتی را شایعه عنوان کرد و در خصوص تحصیل فریدون گفت: تا جایی که من اطلاع دارم وی مسیر قانونی را طی کرده و برای تحصیل مشکلی ندارد.

درحالی وزیرعلوم از قانونی بودن تحصیل حسین فریدون صحبت می کند که معترضان آن را رانت علمی و آموزشی عنوان کرده و خواستار پاسخگویی وزارت علوم و دولت هستند.

نظر شما