شناسهٔ خبر: 45260 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واحد علوم و تحقیقات جایگاه ۵۸۱ دانشگاه های جهان را کسب کرد

براساس جدیدترین رده بندی موسسه نوآوری و فناوری سیامگو اسپانیا در سال ۲۰۱۶ میلادی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در رده ۵۸۱ در میان ۴ هزار دانشگاه جهان قرار گرفت.

به گزارش  فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمیدرضا غفارزاده، مدیرکل امور بین الملل واحد علوم تحقیقات با بیان اینکه موسسه نوآوری و فناوری سیامگو اسپانیا(www.scimagoir.com) هر ساله به بررسی و رده بندی دانشگاه های جهان براساس شاخص های ترکیبی می پردازد، گفت: این موسسه داده های خود را از پایگاه اسکوپوس دریافت می کند، بنابراین مقالات منتشر شده در مجلات معتبر علمی را مورد بررسی قرار می دهد.

وی شاخص سیامگو را یک شاخص ترکیبی دانست و افزود: این شاخص بر سه مساله اصلی اهمیت علمی پژوهشی مقالات یعنی میزان تأثیرگذاری، نوآوری و میزان ارجاعات ملی و جهانی به تارنمای دانشگاه تمرکز دارد. بنابراین عمدتا این شاخص نشان دهنده توان پژوهش و نوآوری است و نشان می دهد وب سایت دانشگاه مربوطه تا چه اندازه مورد توجه ملی و جهانی قرار دارد.

مدیرکل امور بین الملل واحد علوم تحقیقات با اشاره به جایگاه ۵۸۱ واحد علوم و تحقیقات در میان دانشگاه های مطرح جهان در رده بندی سال۲۰۱۶ میلادی سیامگو، اظهار داشت: براساس این رده بندی جهانی واحد علوم و تحقیقات در طول دوره سال های ۲۰۰۹ تا۲۰۱۶ میلادی به طور مرتب در حال بهبود و ارتقا جایگاه علمی و پژوهشی خود بوده و از رتبه ۷۷۳ در سال ۲۰۰۹ به رده ۵۸۱ در سال جاری میلادی رسیده است.

غفارزاده ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات توانسته است بعد از ۹ دانشگاه دولتی پرسابقه و معتبر کشور در جایگاه ۱۰ کشوری قرار گیرد  و در رده نخست واحد های دانشگاه ازآد اسلامی و نیز دانشگاه های غیردولتی در کشور جای گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف واحد علوم و تحقیقات دستیابی به رده های بالاتر جهانی و کشوری است، بهبود مستمر جایگاه این واحد دانشگاهی در رده بندی دانشگاه ها در سطح ملی و جهانی را  مستلزم تلاش دانشجویان و اساتید دانست و افزود: افزایش تعداد مقالات باکیفیت با ضریب تأثیر بالا می تواند در ارتقا رتبه واحد علوم و تحقیقات موثر باشد.

نظر شما