شناسهٔ خبر: 45274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیوید اتنبرو به پیشنهاد مستندسازان به جشنواره «سینماحقیقت» می‌آید

جمعی از مستندسازان گونه‌ زیست‌محیطی و حیات وحش ایران با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیر جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، خواستار دعوت از «دیوید اتنبرو» برای سفر به ایران و شرکت در این جشنواره شدند.

 

مستندساز

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد مهدی طباطبایی‌نژاد ضمن اعلام موافقت با پیشنهاد حضور دیوید اتنبرو مستندساز حیات وحش گفت: مقدمات دعوت از این مستندساز زیست ‌محیطی و حیات وحش جهان فراهم می شود تا دیوید اتنبرو در مقام مهمان ویژه دهمین دوره جشنواره سینماحقیقت در کارگاه آموزشی تخصصی این جشنواره شرکت کند و به انتقال تجربیات ارزشمند خود به مستندسازان ایرانی بپردازد.

وی متولد سال ۱۹۲۶ (۹۰ ساله) در شهر لندن است و به پدر مستندسازی از طبیعت مدرن شهرت دارد. ویژگی بارز اتنبرو برقراری ارتباط نزدیک با دانشمندان و دسترسی به بسیاری از پژوهش‌های ویژه است. خلاقیت و تکنیک‌های نوین فیلمسازی از دیگر ویژگی‌های این مستندساز است. او مخالف تصویربرداری از حیوانات در فضاهای محدود بود و این کار را مصنوعی می‌دانست؛ لذا همواره در دل طبیعت فیلمسازی می‌کرد.

حضور دیوید اتنبرو در دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، با توجه به شرایط جسمانی این مستندساز و برنامه‌های کاری‌اش مُحقق می شود و مسئولان جشنواره در حال رایزنی با وی و مدیر برنامه‌اش به منظور شرکت در این رویداد هستند تا مستندسازان گونه‌ زیست‌محیطی و حیات وحش ایران در مسترکلاس‌های اتنبرو شرکت کنند.

نظر شما