شناسهٔ خبر: 45275 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

به دلیل استقبال تماشاگران «کچلو» بعد از دوسال بار دیگر اجرا می‌شود

رضا کشاورز نمایش «کچلو» را در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می کند.

به گزارش فرهنگ امروز؛ نمایش «کچلو» به کارگردانی رضا کشاورز از ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۵ در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می­ رود. این نمایش برگرفته از داستان و روایت کهن حسن کچل با شکلی نویی است که در سال ۹۳ در خانه نمایش آو (دای کنونی) روی صحنه رفته بود و مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفت، به نحوی که روزهای آخر دو اجرایی شد. به دلیل استقبال بسیار خوبی که از سوی مخاطبان در تماشاخانه آو (دای کنونی) صورت گرفته بود و به دلیل آنکه ظرفیت محدود این سالن "مانع از تماشای آن از سوی باقی علاقه مندان گردید تصمیم به اجرای مجدد آن در مجموعه ایرانشهر گرفته شد. البته این نمایش به دلیل اجرا در سالنی با مختصات متفاوت تغییرات اجرایی زیادی کرده است اما در سبک آن تفاوتی داده نشد. برپایه گفته های کارگردان این اثر در اجرا از دو شیوه استفاده کرده است. یکی بهره بردن از ساختار کمدی دل‌آرته و دیگری استفاده از تکنیک‌های مایم در جنس بازی‌هاست. مایم در حقیقت نوعی شیوه غربی پانتومیم است که دقیقا هم پانتومیم نیست به این معنی که تنها بدون دیالوگ است.  تکنیک این نمایش کاملا غربی است اما موسیقی و داستان ایرانی است. طنز در این نمایش به صورت متفاوتی خود را نشان می دهد. جنس شوخی‌های بر اساس موقعیت و اشتباهات است و از شوخی‌های روحوضی و تقلید دوری می‌کند. این اثر نمایشنامه‌ای ندارد و بر اساس قصه قدیمی "حسن کچل" به شکل کارگاهی شکل گرفته است.  کچلو در این نمایش بر خلاف داستان اصلی فردی است که می‌خواهد از لاک خود خارج و وارد اجتماع شود. در خلاصه این نمایش آمده است: درخت سیب، الهام‌­بخش پدر حسن است برای بیرون راندن پسر از خانه. در شهر، شکست ­ها و مشکلات منتظرش هستند. او میان اتفاق­ های کوی و برزن، حمام و بازار با جادوگر روبه ­رو می­ شود و در راه گریز از جادوگر با چهل­ گیس آشنا می ­شود. حسن در پی چهل­ گیس و جادوگر در پی حسن. جادوگر چهل­ گیس را ربوده و در فضایی جهنمی رها می­ کند. حسن و غولک و سیب ...

کاوه توکلی، مهران گلمحمدی، مهدی سفاری، مریم مالمیر، آیدا صادقی، مژگان حامدی و رضا کشاورز در این نمایش ایفای نقش می ­کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از رضا کشاورز ، سمانه افکاری تهیه ­کنندگان، پیام فروتن طراح صحنه، رامین عبداللهی آهنگساز، رامین عبداللهی کمانچه، پویا شاطرانی تار، پیام رضایی سازهای کوبه ای، مهریار قنبری سازهای کوبه ­ای، آبس خلقی طراح نور، فرهاد فزونی طراح پوستر و بروشور، مهران افشردی، مجید یوسف­ زاده طراح تیزر، کامران محسنی مدیر اجرایی و مجری طرح، مهدی سلمانی دستیار یک کارگردان و برنامه­ ریز، نازنین صدیق دستیار دو کارگردان، مرتضی حسنلو مدیر صحنه، دانیال قاسمی، حدیث بختیاری دستیاران صحنه و لباس، ایمان سلگی منشی صحنه، مهرداد امینی، هادی آموزگار عکس، الهه حاجی­ زاده مدیر روابط عمومی، لیلا سبزه علی گروه روابط عمومی، امیر قالیچی تبلیغات مجازی، سمیه بلباسی امور رایانه­ ای، وحید یعقوبیان سایت.

 

نظر شما