شناسهٔ خبر: 45298 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگاهی کوتاه به «کتاب بزرگ طبیعت» / ترغیب کودکان به جستجوی طبیعت

«درو مانکمن» و «جیکوب رودنبرگ» کتابی به نام «کتاب بزرگ طبیعت» نگاشته‌اند تا کودکان را به رفتن به دامن طبیعت تشویق کنند.

 

نگاهی کوتاه به «کتاب بزرگ طبیعت» / ترغیب کودکان به جستجوی طبیعت

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ هدف این دو نویسنده این است کودکان و بزرگ‌سالان کمی از دنیای اینترنت و تلویزیون فاصله بگیرند و برای رسیدن به آرامش به طبیعت پناه ببرند.

«مانکمن» که در هفته‌نامه examiner درباره طبیعت مطلب می‌نویسد در این باره می‌گوید: «ما نگران این موضوع هستیم که کودکان و والدین آنان بسیار کم‌تر از گذشته برای گردش بیرون می‌روند. با وجود این همه کودک که مشغول موبایل و شبکه‌های اجتماعی هستند چه کسی باید طرفدار حفظ منابع طبیعی شود. هر چه بیشتر کودکان را با فضاهای سبز و محیط اطرافشان آشنا کنیم بیشتر مایل خواهند بود شغل‌های مربوط به محیط‌زیست داشته باشند.»

این دو نویسنده به همین دلیل به ایده نگارش این کتاب فکر کردند. در این کتاب 150 فعالیت مهم در ارتباط با طبیعت بهره گرفته شده است تا در هر چهار فصل سال مورد استفاده قرار گیرد. این فعالیت‌ها شامل مسابقه و ساختن وسایل با دست و تمرین نمایش در فضای سبز است.

«مانکمن» می‌گوید: «ماه آگوست فرا رسیده است و بهترین زمان است که کودکان دسته حشرات را روی زمین تماشا کنند.»

این کتاب شش زمینه مختلف اکوسیستم را مورد بررسی قرار می‌دهد. در نتیجه کودکان قادر خواهند بود با فضاهای مختلف محیط‌زیست مانند جنگل و دریا آشنا شوند.

دراین کتاب درباره تکامل حیوانات نیز مثال‌هایی آورده شده است که به کودکان می‌آموزد حیوانات و گیاهان چگونه در طول تاریخ خود را با محیط طبیعی اطراف سازگار کرده‌اند.

بخشی در کتاب وجود دارد که در آن به افراد می‌آموزد چطور یک کودک علاقه‌مند به طبیعت پرورش دهیم و نظرات عملی به بزرگ‌سالان ارائه می‌دهد تا یاد بگیرند چه چیزهایی برای کودکان خود بخرند. کتاب از والدین می‌خواهد فرزندان خود را به اردوهای صحرایی ببرند و با کوه و دشت آشنا کنند.

قرار است این هفته نویسندگان این کتاب قراری با خوانندگان خود در طبیعت داشته باشند و بعضی از فعالیت‌های کتاب را به اتفاق آنان اجرا کنند. این دو که خود از علاقه‌مندان به طبیعت هستند امیدوارند این کتاب موجب شود جوانان اهمیت بیشتری برای طبیعت قائل شوند و محافظ آن شوند. آنها همچنین امیدوار هستند والدین فرزندان خود را از ارزش محیط طبیعی خود آگاه کنند و دریابند که بردن کودکان به دامن طبیعت به صورت مداوم از اهمیت بالایی برخوردار است.

هر کودکی برای داشتن دوران کودکی شاد و سالم نیاز به حضور در طبیعت دارد.

نظر شما