شناسهٔ خبر: 45311 - سرویس مسائل علوم‌انسانی
نسخه قابل چاپ

​معرفی همزمان برترین‌های موسیقی در بخش کتاب و آلبوم

معاون اجرایی خانه موسیقی و دبیر مسابقه دوسالانه کتاب خانه موسیقی عنوان کرد که امسال قرار است، آثار ارسال شده در سه حوزه آموزشی، علمی ـ پژوهشی و ترجمه مورد بررسی قرار گیرند و از میان این آثار در هر بخش یک کتاب به‌عنوان کتاب برتر معرفی شود. او گفت که از صاحبان این آثار به همراه برگزیدگان آلبوم‌های موسیقی سال گذشته قدردانی خواهد شد.

حمیدرضا عاطفی
حمیدرضا عاطفی
به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حمیدرضا عاطفی، معاون اجرایی خانه موسیقی درباره چند و چون مسابقه دوسالانه کتاب برتر موسیقی که به همت خانه موسیقی و شخص او انجام می‌شود، گفت: در جشن سالانه خانه موسیقی، یک سال کتاب برتر و سال بعد آلبوم برتر در حوزه موسیقی معرفی می‌شود. در سال گذشته، نوبت انتخاب آلبوم برتر موسیقی در دوره زمانی سال‌های 93 و 94 بود. همه کارها هم برای برگزاری این دوسالانه دربخش آلبوم‌های برتر انجام شد اما سالروز تأسیس خانه موسیقی با حادثه تلخ منا همزمان شد و ما در خانه موسیقی، بنا به همین دلیل از برگزاری جشن سالانه خانه موسیقی صرف‌نظر کردیم.

وی افزود: به همین دلیل علی رغم مشخص شدن آلبوم برتر در آن دوره، جایزه‌ای به افراد برگزیده داده نشد و هنوز هم به‌غیراز هیئت‌داوران کسی از اینکه کدام آلبوم به‌عنوان اثر برتر انتخاب شده، خبر ندارد. امسال نوبت به انتخاب کتاب برتر در حوزه موسیقی رسیده و قرار است که آثار ارسال شده در سه حوزه آموزشی، علمی ـ پژوهشی و ترجمه مورد بررسی قرار گیرند و از میان این آثار در هر بخش یک کتاب به‌عنوان کتاب برتر معرفی شود. صاحبان این آثار به همراه برگزیدگان آلبوم‌های موسیقی سال گذشته، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

عاطفی درباره نکاتی که علاقه‌مندان به حضور در این مسابقه باید به آن توجه کنند، اظهار کرد: نویسندگان کتاب در حوزه‌های مختلف، که آثارشان را از تیرماه 93 تا تیرماه 95 منتشر کرده‌اند، تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 14 مردادماه فرصت دارند تا اثر خود را به دبیرخانه مسابقه دوسالانه کتاب برتر ارسال کنند تا کتاب‌هایشان، از سوی هیئت‌داوران مورد بررسی قرار بگیرد. الان حدود 7سال است که به شکل یک‌درمیان، یک سال مسابقه دوسالانه آلبوم برتر و برای سال بعد مسابقه دوسالانه کتاب برتر از سوی خانه موسیقی برگزار می‌شود و به نفرات اول تا سوم در هر بخش جوایز و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

معاون اجرایی خانه موسیقی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در بدنه هیئت مدیره این نهاد صنفی، گفت: با توجه به اینکه هیئت‌مدیره در انتخابات، تغییراتی پیدا کرده و محمد میرزمانی، مسعود شعاری، بهداد بابایی و هنگامه اخوان به‌عنوان اعضای جدید در کنار تقی ضرابی، حمیدرضا نوربخش و داوود گنجه‌ای به‌عنوان اعضای قدیمی کارشان را در این مسئولیت آغاز کرده‌اند، هنوز هیئت‌داوران این دوره از سوی خانه موسیقی دعوت به همکاری نشده‌اند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل در بخش کتاب، زنده‌یاد مصطفی کمال پورتراب، هومان اسعدی و محمدرضا فیاض اعضای هیئت‌داوران مسابقه کتاب برتر را تشکیل می‌دادند. با این توضیح، برای تشکیل هیئت‌داوران مسابقه دوسالانه کتاب در این دوره،  با چند نفر صحبت کرده‌ایم اما هنوز نام هیچ‌کس برای حضور در این جمع، قطعی نشده است.

دبیر مسابقه دوسالانه کتاب خانه موسیقی با اشاره به استقبال قابل قبول اهالی قلم از این مسابقه، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های ما، کتاب‌ها در پایان مردادماه داوری خواهد شد و نتایج این بررسی در شهریورماه مشخص می‌شود. البته نام نفرات برتر، مهرماه و همزمان با جشن سالانه خانه موسیقی اعلام خواهد شد. ناگفته نماند که تاکنون استقبال علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقه بهتر از سال‌های گذشته بوده و آثار زیادی تا امروز به دبیرخانه این مسابقه دوسالانه ارسال شده است.

عاطفی افزود: هنوز تصمیمی درباره مبلغ جوایز گرفته نشده است و بیان رقم دقیق جوایز، منوط به تشکیل جلسه هیئت‌مدیره با موضوع تعیین مبلغ جوایز امکان‌پذیر خواهد بود. البته در دوره قبل این مسابقه یعنی دو سال پیش، برای نفرات اول یک سکه به همراه لوح تقدیر، برای نفرات دوم نیم‌سکه به همراه لوح تقدیر و برای نفرات سوم ربع‌سکه به همراه لوح تقدیر در نظر گرفته شده بود.  

نظر شما