شناسهٔ خبر: 45348 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

آئین دانشجویان 1323-1324 نخستین نشریه دانشجویی دانشگاه تهران

نشریه تهران ایروانی و اردوبادی در چهار شماره از آیین دانشجویان کوشیدند همزمان با طرح مشکلات روزمره دانشجویان با روشی خرده‌گیر، آزادمنش و قدرشناس دانشگاه تهران را به حریمی برای آشنایی، گفتگو و آمیزش نگرش‌های متفاوت تبدیل سازد.

آئین دانشجویان ۱۳۲۳-۱۳۲۴

نخستین نشریه دانشجویی دانشگاه تهران

به کوشش: محمد توکلی طرقی

ناشر:پردیس دانش

تعداد صفحات: ۳۲۰ صفحه

قیمت: ۲۰ هزار تومان

محمد رحیم متقی ایروانی پیش از آنکه بنیادگذاری کفش ملی همت گمارد، همراه با عباس اردوبادی آیین دانشجویان، نخستین نشریه‌ی دانشجویی دانشگاه تهران، را بنیاد گذاشت.  ایروانی و اردوبادی در چهار شماره از آیین دانشجویان کوشیدند همزمان با طرح مشکلات روزمره دانشجویان با روشی خرده‌گیر، آزادمنش و قدرشناس دانشگاه تهران را که نهادی نوبنیاد و نیمه‌ساخته بود، به حریمی برای آشنایی، گفتگو و آمیزش نگرش‌های متفاوت تبدیل سازد. این دو دانشجوی دانشکده‌ی حقوق بودند و این دانشکده را مرکز افکار و عقاید گوناگون سیاسی و اقتصادی و اجتماعی می‌دانستند. آنها با نشر «نشریه‌ی دانشکده حقوق برای دانشجویان دانشگاه» امیدوار بودند که این تنوع فکری را برای «بالا بردن سطح فکر دانشجویان و آشنا ساختنشان به مسائل اجتماعی» بکار گیرند.

این کتاب شامل چهار فصل با عناوین «آیین دانشجویان شماره ۱، بهمن ۱۳۲۲»، «آیین دانشجویان شماره ۲، اسفند ۱۳۲۳»، «آ یین دانشجویان شماره ۳، فروردین ۱۳۲۴»، و «آ یین دانشجویان شماره ۴، تیر- مرداد ۱۳۲۴»  است.

نظر شما