شناسهٔ خبر: 45399 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسنده «پارک ژوراسیک» با «دندان اژدها» به بازار نشر بازمی‌گردد

کتاب دیگری از مایکل کرایتون نویسنده محبوب آثار علمی-تخیلی در سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود.

مایکل کرایتون

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ «دندان اژدها» رمانی منتشر نشده از مایکل کرایتون است که انتشارات هارپر کالینز برای انتشار در ماه مه ۲۰۱۷ درنظر گرفته است.

«دندان اژدها» ماجرای رقابت برای کشف فسیل‌های دایناسور در دهه ۱۸۷۰ به عنوان سومین کتاب پس از درگذشت کرایتون، منتشر می‌شود.

این ناشر با اعلام این خبر گفت: داستان این اثر داستانی روایت‌گر رابطه واقعی بین دو دیرینه‌شناس به نام ادوارد درینکر کوپ و اوتنیل چارلز در دهه ۱۸۷۰ است که به رقابت پایان‌ناپذیری برای کشف فسیل‌های دایناسورها منجر شد.

در این اثر کرایتون از شخصیت ویلا جانسون که به عنوان دستیار ابتدا برای یکی از آنها و بعد برای دیگری کار می‌کرد استفاده کرده و از این رقابت به عنوان «جنگ استخوان‌ها» یاد کرده است. این دوران، دوران طلایی رسیدن به فسیل دایناسورها در آمریکا بود و تحت این رقابت فسیل‌های زیادی به دست آمد که منجر به کسب اطلاعات مهمی درباره دایناسورها شد.

کرایتون در سال ۲۰۰۸ درگذشت. او که به عنوان یکی از نویسندگان پرفروش علمی-تخیلی شناخته می‌شد نویسنده آثاری چون «پارک ژوراسیک»، «کنگو» و «خط زمان» بود. او از تهیه‌کنندگان مبتکر تلویزیونی نیز بود و فیلم «جهان غرب» را در سال ۱۹۷۳ کارگردانی کرده بود. این فیلم بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم خود او ساخته شد که به تازگی جاناتان نولان نسخه تلویزیونی آن را ساخته و قرار است اکتبر از شبکه اچ بی او به نمایش درآید.

«دندان اژدها» سومین کتابی است که پس از درگذشت کرایتون منتشر می‌شود. نخستین کتاب «عرض‌های جغرافیایی دزدان دریایی» در سال ۲۰۰۹ و دومین کتاب «میکرو» در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این کتاب دوم را ریچارد پرستون تکمیل کرده بود.   

پس از درگذشت کرایتون همسر او بنیادی برای حفظ آثار وی تشکیل داد. وی در این باره گفت فایل‌های این داستان را در کامپیوتر همسرش پیدا کرد و کاملا مشخص است که این کتاب برای وی چقدر اهمیت داشت.

ناشر نیز تاکید کرده که این موضوع نابی برای کرایتون بود.

او در مقطعی در رشته پزشکی دانشگاه هاروارد تحصیل می‌کرد و در این مدت هشت عنوان رمان‌ها با نام مستعار لانگ منتشر کرد. او این نام مستعار را به این دلیل انتخاب کرد که قدش دو متر بود.

از آثار مایکل کرایتون که از شغل پزشکی به نویسندگی و فیلمسازی روی آورد، بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده است. پنج سال پس از درگذشت کرایتون شماری از آثار وی به صورت ای- بوک نیز منتشر شد.

نظر شما