شناسهٔ خبر: 45416 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داستان به هوش آمدن دو مرد در یک اتاق/ با خیال راحت عکاسی کنید

امین اسفندیار کارگردان نمایش «فردا» با اشاره به اینکه در این نمایش مخاطبان مجاز به عکسبرداری و تصویربرداری هستند، عنوان کرد این اثر به صورت کارگاهی شکل گرفته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امین اسفندیار نویسنده و کارگردان «فردا» که به تازگی اجرای عمومی خود را در تالار مولوی آغاز کرده است درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «فردا» پیش از این در بخش «به علاوه تئاتر فجر» جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر در تماشاخانه ارغنون اجرا شده بود.

وی درباره داستان نمایش که برگرفته از یک سریال خارجی است، توضیح داد: «فردا» داستان دو آدم است که در اتاقی به هوش می آیند و چیزی را به یاد نمی آورند. این اتاق مملو از مه است و داستان به صورتی معماگونه پیش می رود و این دو فرد در ادامه اطلاعاتی درباره زندگی گذشته شان پیدا می کنند. ایده نگارش این نمایشنامه را از دو سال قبل در ذهن داشتم و زمانی که سریال «آیینه سیاه» (Black Mirror) را دیدم ایده ام را با یکی از اپیزودهای این سریال به نام «خرس سفید» تلفیق کردم و در نهایت «فردا» شکل گرفت.

اسفندیار ادامه داد: در واقع این نمایش تنها ارتباط کوچکی به سریال «آیینه سیاه» دارد چون تمرین های نمایش به صورت کارگاهی شکل گرفت و براساس ایده اولیه اتودهای مختلفی می زدیم و در نهایت نمایش از میان این تمرین ها شکل نهایی به خود گرفت.

وی درباره ویژگی «فردا» عنوان کرد: در اجرای این اثر نمایشی عکاسی و فیلمبرداری بدون صدای شاتر آزاد است و تماشاگران می توانند برخلاف نمایش های دیگر در این اجرا با دوربین های عکاسی و یا تلفن های همراهشان اقدام به عکسبرداری یا تصویربرداری کنند چون این کار به حال و هوا و فضاسازی نمایش کمک خواهد کرد.

این کارگردان در پایان صحبت هایش درباره فضاسازی این نمایش اضافه کرد: این نمایش دکوری ساده و مینیمال دارد و تلاش می کند مفهوم مورد نظرش را از طریق محتوا و بازی بازیگران انتقال دهد.

نمایشنامه «فردا» بر اساس اقتباسی از یک سریال خارجی به نگارش در آمده و نویسندگی آن هم بر عهده امین اسفندیار بوده است. این نمایش از اول مردادماه به مدت یک ماه ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه رفته است.

تهیه کنندگی این اثر نمایشی بر عهده سجاد افشاریان است و ایمان صیاد برهانی و سعید زارعی بازیگران اصلی آن هستند.

نظر شما