شناسهٔ خبر: 45452 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ناهنجاریهای قامتی دانشجویان شناسایی می شود

وزیر علوم از اجرای طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان خبر داد و گفت: این طرح در سه سطح آمادگی جسمانی، تندرستی و شناسایی ناهنجاری های قامتی اجرا خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد فرهادی در آیین آغاز سیزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی از مهم ترین وظایف دولت برای نیل به توسعه همه جانبه کشورارتقای نقش جوانان بوده و این مهم در گرو سلامت جسمی، توانمندی روحی و افزایش اعتماد به نفس جوانان است.

وی افزود: تاکید وزارت علوم بر ارتقای ورزش دانشگاهی با فراهم سازی امکانات ورزشی است بنابراین ورزش همگانی باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم تاکید کرد: سرانه ورزشی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور در حال حاضر یک متر مربع است که امید است تا پایان برنامه ششم به یک و نیم متر برسد.

فرهادی مشارکت دانشجویان در نظام تصمیم سازی گروهی امور ورزشی، تکمیل فضاهای ورزشی نیمه ساز، تجهیز ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی به وسایل ورزشی و تندرستی، رتبه بندی کیفی فضاها و امکانات ورزشی دانشگاه ها را از برنامه های وزارت علوم در بخش تربیت بدنی و ورزش دانشجویی عنوان کرد.

وزیر علوم همچنین اجرای طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان در سه سطح آمادگی جسمانی، تندرستی و شناسایی ناهنجاری های قامتی و توجه به دروس عمومی تربیت بدنی یک و ۲ و اهتمام به شناسایی استعدادهای ورزشی دانشجویان را از دیگر برنامه های وزرات علوم در این حوزه اعلام کرد.

نظر شما