شناسهٔ خبر: 45453 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کوکاکولا» را به قشقایی می‌برم/ «سفیدبرفی» و «نان» در آلمان

نصیر ملکی‌جو از اجرای نمایش «کوکاکولا» در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی خبر داد و عنوان کرد دو نمایش «نان» و «سفید برفی» ژانویه ۲۰۱۷ در شهر وایمار آلمان به صحنه خواهند رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نصیر ملکی‌جو نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش گفت: نمایش «کوکاکولا» از ۱۰ تا ۲۸ شهریور ماه در قالب پروژه مطالعات قشقایی در این تالار نمایشی به صحنه می رود البته قرار است به جز اجرای این نمایش برنامه های دیگری مثل برگزاری کارگاه نمایشی، چاپ کتاب و ... داشته باشیم. ابتدا قرار بود «کوکاکولا» به تالار مولوی برود اما فرصت اجرا در این پروژه زودتر فراهم شد البته ما همچنان پیگیر اجرا در مولوی هم هستیم.

وی درباره داستان این اثر نمایشی توضیح داد: همانطور که از نام این نمایش هم بر می آید در «کوکاکولا» مخاطب شاهد نقد مدرنیسم، جامعه مصرف گرا، علاقه به خوردن غذاهای کنسروی و جنون استفاده از محصولات تبلیغاتی که در همه افراد از جمله خودِ من شکل گرفته، است. این سال ها آدم ها به صورت ناخودآگاه به سمت تبلیغات گرایش پیدا کرده اند و به نوعی برده جهان مدرن شده اند.

ملکی‌جو درباره ویژگی ها این نمایش بیان کرد: نمایش «دراکولا» در فرم برای مخاطبی که با کارهای من آشنا است، تازکی دارد چون من در نمایش های گذشته ام معمولا از دیالوگ نویسی پرهیز می کردم اما این بار فرق می کند و مخاطب در عین اینکه با ساختاری فرمالیستی روبرو است شاهد برقراری دیالوگ بین بازیگران نیز خواهد بود.

کارگردان «مسخ» درباره دیگر فعالیت هایش عنوان کرد: قرار است ژانویه ۲۰۱۷ در سالن اصلی تئاتر شهر وایمار آلمان دو نمایش «نان» و «سفید برفی» را که از کارهای قبلی من است و قبلا اجرای عمومی شده اند به صحنه ببرم. امیدوارم بتوانیم اجرای عمومی این دو نمایش را از شهر وایمار آغاز کرده و برای اجرا در دیگر شهرهای آلمان نیز اقدام و رایزنی کنیم.

وی در پایان درباره دلایل اجرای این دو نمایش در کشور آلمان اضافه کرد: از آنجا که دکور و آکسسوار اغلب نمایش های من بسیار سنگین هستند، امکان جابه جایی و در نتیجه اجرا در کشورهای دیگر برایم سخت تر است اما این دو نمایش به نسبت کارهای دیگر کم حجم تر بوده و شرایط بهتری برای اجرا دارند.

نصیر ملکی‌جو بهمن و اسفند ۹۴ نمایش «کرگدن» را در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده بود.

نظر شما