شناسهٔ خبر: 45481 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار زندگی‌نامه «آگاتا کریستی» به صورت مصور

کتاب‌های متعددی درباره «آگاتا کریستی»، بزرگ‌ترین نویسنده رمان‌های جنایی دنیا نگاشته شده است. اخیرا کتابی به نام «زندگی واقعی آگاتا کریستی» وارد بازار شده است که توصیفی تصویری و متفاوت از زندگی این نویسنده آثار جنایی است.

انتشار زندگی‌نامه «آگاتا کریستی» به صورت مصور

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  این کتاب زندگی‌نامه تصویری نویسنده آثار جنایی است و خواننده با نگاه کردن به صفحات این داستان آثار کمیکی چون «تن‌تن» را به یاد می‌آورد.

این پروژه با همکاری «آن مارینتی»، ویراستار نشر آثار جنایی فرانسوی به نام «Editions du Masque» و «گیلائوم لوبو»، نویسنده برنده جایزه و نگارنده زندگی‌نامه تصویری «استیگ لارسون» و «آلکساندر فرانک» که خود هنرمند آثار کمیک و تصویرگر است به سرانجام رسیده است. البته تأثیر «مارینتی» در این اثر کاملا مشخص است. وی پیش از این بر روی نسخه فرانسوی آثار «آگاتا کریستی» کار کرده است و هوش بسیاری در ترکیب زندگی شخصی و آثار نویسندگان دارد.

در صحنه‌ای از کتاب با تصویر «آگاتا کریستی» در جنگ جهانی اول به عنوان یک نویسنده روبه‌رو می‌شویم و درباره تفاوت کم بین دارو و سم سخن به میان می‌آید. در تصویری دیگر «کریستی» را در «قطار سریع‌السیر شرق» می‌بینیم که روبه‌روی خانم «مارپل» نشسته است و درباره ویژگی‌های افراد حاضر در واگن با یگدیگر سخن می‌گویند.

«لوبو» دیگر نویسنده این اثر تصویری تلاش می‌کند روایت‌های مختلف را با تصاویر هم‌گام کند و تلاش‌های او است که موجب می‌شود کتاب روایت دقیقی از اتفاقات و ماجراها داشته باشد.

در نهایت «فرانک» همه تصاویر را واضح و روشن به خواننده ارائه می‌دهد. گاهی تصاویر انتخابی او قابل‌پیش‌بینی هستند. خیابان «لان» که «آگاتا» در طول جنگ در آن می‌زیست سفید بودند. «فرانک» تلاش می‌کند سفیدی این ساختمان را در شب نشان دهد و طراحی او به گونه‌ای از آب درآمده است که گویی یک قایق در آب دریا شناور است.

نظر شما