شناسهٔ خبر: 45579 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برترین های دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در ۱۰ بخش، عصر دیروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور جمعی از نویسندگان معرفی شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در ۱۰ بخش تیتر و خبر، سرمقاله، مقاله و یادداشت، گفت و گو، گزارش، داستان، شعر، عکس، گرافیک مطبوعاتی، آثار مخاطبان و نشریه برتر از نگاه مخاطبان معرفی شدند.

در بخش تیتر و خبر هیئت داوران متشکل از احمد توکلی، علی اکبر قاضی زاده و حمیدرضا بشارتی نیا دیپلم افتخار تیتر در بخش کودک را به بهاره جلالوند از نشریه همشهری بچه ها اهدا کردند. همچنین لوح تقدیر هیئت داوران برای بخش نوجوانان به اثر میثم اکبرزاده از نشریه پیشگامان تعلق گرفت. در این بخش هیئت داوران هیچ یک از آثار رسیده را به عنوان برگزیده انتخاب نکرد.

در بخش سرمقاله، مقاله و یادداشت، هیئت داوران متشکل از علی اکبر کساییان، کیوان امجدیان و ایرج رستگار دیپلم افتخار بخش سرمقاله کودک را به طور مشترک به شهرام شفیعی و مرجان فولادوند از نشریه همشهری بچه ها اهدا کردند. در بخش سرمقاله نوجوان، دیپلم افتخار به حبیب یوسف زاده از نشریه رشد جوان تقدیم شد. در بخش مقاله کودک، دیپلم افتخار به طاهره ایبد از نشریه پوپک اهدا شد. هیئت داوران در بخش یادداشت کودک و نوجوان لوح تقدیر را به محمدرضا میرزایی از نشریه امیدان و یاسمن رضاییان از نشریه دوچرخه اهدا کردند.

در بخش گفت و گو، هیئت داوران متشکل از امیدعلی مسعودی، محمدحسین دیزجی و مهدخت بروجردی لوح زرین و دیپلم افتخار بخش کودک را به آزاده جلالوند از نشریه همشهری بچه ها تقدیم کردند. دیپلم افتخار بخش نوجوان به اثر زیتا ملکی از نشریه سلام بچه ها تعلق گرفت.

گروه داوری بخش گزارش متشکل از فریدون صدیقی، یونس شکرخواه و لیلا رستگار دیپلم افتخار بخش کودک را به نوشته علی سیف اللهی در نشریه همشهری بچه ها اهدا کردند. لوح تقدیر گزارش در بخش نوجوان به نیلوفر نیک بنیاد در نشریه کوله پشتی و متن و دیپلم افتخار این بخش نیز به اثر ملیکا افشار در نشریه نیمکت شاگردها تقدیم شد. در بخش گزارش با محیط زیست در مطبوعات لوح تقدیر به نفیسه مجیدی زاده از نشریه دوچرخه اهدا شد.

در بخش داستان گروه داوری که متشکل از محمدرضا شمس، حبیب یوسف زاده و عزت الله الوندی بود لوح تقدیر کودک و خردسال به اثر مسلم ناصری در نشریه ملیکا تقدیم شد. دیپلم افتخار این بخش به مهدی میرکیانی در نشریه رشد دانش آموز تعلق گرفت. در همین حال در بخش داستان با موضوع محیط زیست در مطبوعات لوح زرین به همراه دیپلم افتخار به اثر افسانه موسوی گرماروی در نشریه رشد نوآموزی تقدیم شد. در بخش داستان نوجوان، لوح زرین به همراه دیپلم افتخار به فرهاد حسن زاده در نشریه رشد نوجوان اهدا شد.

داوران بخش شعر متشکل از محمود پوروهاب، افسانه شعبان نژاد و مهدی طهوری دیپلم افتخار بخش کودک و خردسال را به شکوه قاسم نیا از نشریه رشد کودک اهدا کردند. لوح زرین به همراه دیپلم افتخار به اثر طیبه شامانی از نشریه کیهان بچه ها تعلق گرفت. هیئت داوران دیپلم افتخار بخش شعر نوجوان را مشترکا به اثر مریم رزاقی در نشریه دوچرخه و اسماعیل الله دادی از نشریه رشد نوجوان اهدا کردند. دیپلم افتخار بخش شعر با موضوع محیط زیست به سروده سیدسعید هاشمی از نشریه سلام بچه ها تعلق گرفت.

در بخش عکس این دوره از جشنواره که داوری آن بر عهده اسماعیل عباسی، محمد ستاری و ساتیار امامی بود دیپلم افتخار در بخش کودک به علی محمدمحمدی از نشریه پوپک تعلق گرفت. همچنین در بخش نشریات کودک و خردسال هیئت داوران دیپلم افتخار این بخش را به نشریه ملیکا اهدا کردند. در بخش نوجوان نیز هیئت داوران دیپلم افتخار را به آرش آشوری نیا از مجله نیمکت شاگردها اهدا کردند. در بخش نشریات نوجوان دیپلم افتخار به نشریه دوچرخه تقدیم شد.

هیئت داوران بخش گرافیک مطبوعاتی متشکل از کوروش پارسانژاد، سعید رزاقی و مهنوش مشیری لوح تقدیر تصویرسازی جلد را در بخش کودک و خردسال به اثر نرگس دلاوری از نشریه کوشش تقدیم کردند. لوح زرین به همراه دیپلم افتخار به شیرین شیخی از مجله رشد نوآموز اهدا شد. در بخش صفحه آرایی دیپلم افتخار مشترکا به مهشید مهاجر و مریم رحمتی اوینی از نشریه کوشش اهدا شد. لوح زرین به همراه دیپلم افتخار به میترا چرخیان از نشریه رشد کودک تقدیم شد. هیئت داوران در بخش تصویرگری دیپلم افتخار را مشترکا به حدیثه قربان و رضا مکتبی تقدیم کردند. همچنین لوح زرین به همراه دیپلم افتخار این بخش مشترکا به سحر حق گو و سیدمیثم موسوی اهدا شد.

هیئت داوران بخش گرافیک مطبوعاتی در بخش کاریکاتور و پی نما دیپلم افتخار بخش کاریکاتور را به مجید صالحی از نشریه سه چرخه اهدا کردند. لوح زرین و دیپلم افتخار این بخش به لاله ضیایی از نشریه سه چرخه تقدیم شد. لوح زرین و دیپلم افتخار بخش پی نما به علیرضا اسدی برای آثارش در نشریات پوپک و قلک اهدا شد. هیئت داوران همچنین در بخش نوجوان لوح زرین و دیپلم افتخار را به سهیل نوری به خاطر طراحی مجموعه جلدهای نشریات نیمکت شاگردها و کوله پشتی اهدا کردند. در بخش گرافیک نیز دیپلم افتخار بخش نوجوان به ایمان اوجیان از نشریه رشد جوان تعلق گرفت. هیئت داوران در بخش نوجوان در حوزه تصویرگری و کاریکاتور هیچ اثری را شایسته دریافت جایزه ندانست. در بخش پی نما لوح تقدیر به مهیار چاره جوی برای مجموعه آثارش در رشد جوان و پویندگان اهدا شد. همچنین لوح زرین و دیپلم افتخار این بخش به سام سلماسی از مجله رشد نوجوان اهدا شد.

گروه داوری بخش آثار مخاطبان متشکل از محمدحسن حسینی، معصومه یزدانی و عباس تربن در بخش شعر کودک لوح تقدیر را به مهدیه بازرگانی از نشریه پوپک اهدا کردند. در بخش نوجوان لوح تقدیر به سیده زینب حسینی از نشریه دوچرخه تقدیم شد. در بخش داستان لوح تقدیر به اثر اسما سادات رحمتی در نشریه دوچرخه اهدا شد. در بخش یادداشت لوح تقدیر به نوشته صبا احمدی از نشریه همشهری بچه ها تعلق گرفت. لوح تقدیر بخش محیط زیست در مطبوعات به علی زکی زاده از نشریه همشهری بچه ها اهدا شد. در بخش نوجوان لوح تقدیر به شادی کردبچه از نشریه دوچرخه تعلق گرفت.

انتخاب نشریه برتر از نگاه مخاطبان که بخش جدیدی است در این دوره از جشنواره از سوی داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و برگزیدگان آن در بخش های کودک و نوجوان در بیانیه ای از سوی داوران این بخش معرفی شدند.در بخش نشریات کودک، هیئت داوران دیپلم افتخار این بخش را به نشریه همشهری اهدا کردند. همچنین در بخش نشریات نوجوان دیپلم افتخار این بخش به نشریه دوچرخه تقدیم شد.

نظر شما