شناسهٔ خبر: 45584 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مدیریت ارتباطات» با پرونده‌هایی درباره رمان، کتاب و رسانه به پیشخان آمد/ نگاهی به «جان‌های شیفته: تحلیل ارتباطی جذابیت‌های رمان»

شماره ۷۵ ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع رسانی «مدیریت ارتباطات» با پرونده‌هایی در رمان، کتاب و رسانه به پیشخان آمد. «جان‌های شیفته: تحلیل ارتباطی جذابیت‌های رمان» از مطالب قابل توجه در این شماره از ماهنامه است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ شماره ۷۵ ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع رسانی «مدیریت ارتباطات» به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی منتشر شد. رسانه، روابط‌عمومی، رمان و کتاب چهار پرونده این ماهنامه است.

در این شماره سرمقاله‌ مدیرمسؤول با موضوع «شکست تئوری‌های صفر یا صدی درباره ماهواره!» منتشر شده است. «ذخیره دانایی و رسانه‌شناسی پایه فلسفه رسانه» نوشته سید فرید قاسمی و «کیارستمی خودش مدیوم بود» نوشته منوچهر دین‌پرست نیز مطالب صفحات نگاه ماه را تشکیل داده‌اند.

مریم سلیمی نیز سلسله مطالب آموزشی خود درباره گرافیک اطلاع‌رسان را با موضوع «گرافیک اطلاع‌رسان و جدول تناوبی؛ بصری سازی محتوا در ارتباطات» ادامه داده است.

همچنین گفت‌وگوی محمد دشتی با ایلیار ماکوئی، دانشجوی دکتری کشتی‌سازی دانشگاه استانبول درباره تکنیک و راهنمای تورهای علمی و فرهنگی با موضوع سفر و گردشگری، روابط‌عمومی و ارتباطات خاص خود را می‌طلبد! منتشر شده است.

در پرونده «رسانه» این شماره نیز مطالبی با عناوین «درخشش کودکان از طریق امواج؛ نگاهی به پیامدهای مشارکت کودکان در تولیدات رادیویی و تلویزیونی» نوشته فریده افشانی، زهرا کبیری؛ «نمی‌توان برنامه را به نوجوانان سپرد؛ گفت‌وگو با عذرا وکیلی، تهیه‌کننده و گوینده رادیو» به کوشش زهرا کبیری؛ «حلقه‌های مفقود برنامه‌سازی برای بچه‌ها؛ گفت‌وگو با رضا فیاضی» نویسنده و کارگردان؛ و «خبر کودک و نوجوان جوانه می‌زند؛ مصاحبه گروهی با سردبیر و مجریان اخبار جوانه‌ها» منتشر شده است.

مخاطبان در پرونده «روابط‌عمومی» نیز با مطالبی چون «برند به عنوان رسانه» نوشته راب بروان به ترجمه امیرعلی خلج؛ «آینده پخش رادیو تلویزیونی» نوشته راسل گلد اسمیت؛‌ «روابط‌عمومی رسانه‌ای مدرن شده» نوشته آدم پارکر بh ترجمه امیرعلی خلج و «سنجش رسانه‌های اجتماعی» نوشته ریچارد باگنال آشنا می‌شوند.

اما در پرونده «رمان» این شماره محسن آزموده «تاملاتی درباره رمان به مثابه رسانه؛ ژرف، آزادانه و چندصدایی» داشته است. «تاثیر مطالعه رمان بر مهارت‌های ارتباطی» به قلم حمیدرضا نجفی؛ «رمان با روشنگری «کانت» پدید آمد؛ چیستی رمان در پرس و جویی با سیاوش جمادی» و «نتوانسته‌ایم در ادبیات به مضامین جهانی نزدیک شویم؛ گفت‌وگو با محمد محمدعلی»، به کوشش ساجده سلیمی از عناوین مطالب دیگر این شماره است.

«چراغ‌های رابطه تاریک نیست؛ نکاتی برای جستارگشایی در باب بررسی اهمیت وجوه ارتباطی در سه‌گانه رمان‌های سیمین دانشور» به کوشش فروغ افشون و سید فرشید سادات شریفی؛ «شهلا لاهیجی، فعال حوزه نشر: به بدنه نشر جهانی وصل نیستیم، بیشتر نظاره‌گریم تا فعال!» به کوشش ساجده سلیمی و «داستان‌های ترسناک ما قابلیت جهانی شدن دارند» سیامک گلشیری در گفت‌وگو با مدیریت ارتباطات از دیگر مطالب درج شده در پرونده رمان این شماره از ماهنامه مدیریت ارتباطات است.

در پرونده «کتاب» نیز که توسط ساره گودرزی تهیه شده، مطالبی چون «چالش اصلی رسانه‌ها، نبود سیاست‌گذاری است»؛ «کتاب سیاست‌گذاری رسانه‌ای ۱۲ نگاه» به کوشش محمدرضا وحیدی؛ «کتابی با موضوعی جدید» نوشته سمیه لبافی و «موفق نبودن رسانه‌ها به دلیل سیاست‌گذاری اشتباه آنها است»؛ با طاهر روشندل، درباره کتاب سیاست‌گذاری رسانه‌ای و «کتابی میان رشته‌ای در حوزه سیاست‌گذاری و مطالعات رسانه» به قلم حسن بشیر مشاهده می‌شود.

ماهنامه مدیریت ارتباطات هر ماه به بهای هفت هزار تومان منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی توزیع می‌شود.

نظر شما