شناسهٔ خبر: 45604 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«روسیه، جامعه، سیاست و حکومت» از نگاه سنایی منتشر شد

کتاب «روسیه، جامعه، سیاست و حکومت» تالیف دکتر مهدی سنایی به شناخت پیشینه تاریخی زیرساخت‌های فکری و اجتماعی و همچنین تحولات و ساختارهای سیاسی آن می‌پردازد.

«روسیه، جامعه، سیاست و حکومت» از نگاه سنایی منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «روسیه، جامعه، سیاست و حکومت» تالیف دکتر مهدی سنایی به بررسی و تحلیل زوایای مختلف فدراسیون روسیه می‌پردازد.
 
کتاب از هفت فصل تشکیل شده که سرفصل‌های آن عبارتند از «تاریخ روسیه، هویت و جریان‌های فکری»، «جامعه، دین و فرهنگ در روسیه»، «فرهنگ سیاسی روسیه: مفاهیم و روندها»، «نظام سیاسی در روسیه»، «ویژگی‌ها و روندهای اقتصادی روسیه»، «سیاست خارجی روسیه» و «سیاست‌های دفاعی و امنیتی روسیه».
 
سنایی، دانشیار دانشگاه تهران درباره ویژگی کتاب می‌نویسد: «بهره‌گیری گسترده از منابع روسی در کنار سایر منابع و مشاهده و بررسی تحولات از نزدیک و به صورت میدانی است. علت طولانی شدن تکمیل این تحقیق تنها اشتغالات اجرایی من نبوده است بلکه وقوع مکرر تحولات جدید و بنیادین طی چند سال اخیر در سیاست خارجی و داخلی روسیه و نیاز به افزودن به تغییر و افزودن مطالب، مزید بر علت بوده است.»
 
وی در ادامه آورده است: «از ویژگی‌های کتاب حاضر این است که به جای تمرکز بر چارچوب‌های عمومی و سوابق تاریخی منتشر شده در آثار دیگر، بیشتر به تشریح وضعیت کنونی و تبیین مختصات روسیه معاصر و آخرین وضعیت و تحولات عصر ولادیمیر پوتین پرداخته است.»

کتاب «روسیه، جامعه، سیاست و حکومت» تالیف دکتر مهدی سنایی در 407 صفحه، شمارگان 500 نسخه و به قیمت 17 و 500 تومان از سوی انتشارات سمت منتشر شده است.

نظر شما