شناسهٔ خبر: 45630 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب جدید رولینگ پرفروش‌ترین کتاب پس از کتاب قبلی خودش شد

جدیدترین کتاب جی.کی.رولینگ عنوان «پرفروش‌ترین کتاب در هفته اول» را پس از کتاب قبلی خودش با عنوان «یادگاران مرگبار» کسب کرد و در راس چارت ۵۰ کتاب پرفروش هفته نشست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «هری پاتر و کودک طلسم شده» از انتشارات لیتل براون که نوشته جی.کی.رولینگ با همکاری جک تورن است، چهارمین کتاب پرفروش در همه تاریخ شد.

این کتاب با فروش ۸۴۷ هزار و ۸۸۶ نسخه با ارزش ۸.۷۶ میلیون پوند در طول یک هفته نخست انتشارش، در عین حال عنوان پرفروش‌ترین عنون کتاب را در سال ۲۰۱۶ در یک هفته کسب کرد.

این کتاب پرفروش‌ترین کتاب در یک هفته اول انتشار در طول یک دهه اخیر بوده است و کتاب «پنجاه طیف خاکستری» ای.ال.جیمز را نیز پشت سر گذاشت که در تابستان سال ۲۰۱۲ حدود ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در هفته نخست فروخته بود.

در واقع رولینگ توانست همه رکوردهای موجود در یک دهه اخیر را بشکند به جز رکورد خودش را که پیش از آن به جای گذاشته بود. رکوردی که متعلق به فروش سه قسمت آخر مجموعه «هری پاتر» با عنوان «یادگارهای مرگبار»، «فرمان ققنوس» و «شاهزده دو رگه» بود و رکود فروش کتاب بیش از یک میلیون نسخه در هفته نخست انتشار را ثبت کردند. در این میان «یادگاران مرگبار» با فروش ۱.۸۴ میلیون نسخه پرفروش ترین کتاب تاریخ در هفته نخست اکران شد.

کتاب «هری پاتر و کودک طلسم شده» در واقع نمایشنامه‌ است و اگر قرار باشد با نمایشنامه‌های دیگر مقایسه شود بسیار پرفروش‌تر از پرفروش‌ترین نمایشنامه‌ها بوده است. نسخه کلاسیک پنگوئن از «رومئو و ژویت» شکسپیر با فروش ۱۲۷ هزار و ۷۲۶ نسخه در یک هفته در سال ۱۹۹۸، در مکان دوم این آمار جای می‌گیرد.   

دیوید شلی مدیرعامل انتشارات لیتل براون گفت: از این که این کتاب رسما حدود ۸۵۰ هزار نسخه فروخته احساس افتخار می‌کنیم. این کتاب در عین حال پرفروش‌ترین نمایشنامه همه تاریخ هم شده است و این فروش از سویی مدیون جهان جادوگری رولینگ است و از سوی دیگر جذابیت‌های کتاب جدید عامل این توجه بوده است.

«هری پاتر و کودک طلسم شده» کتاب هشتم از مجموعه پرفروش «هری پاتر» است. داستان این کتاب ۱۹ سال پس از رویدادهای «هری پاتر و یادگاران مرگبار» رخ می‌دهد. شخصیت اصلی آن مجموعه یعنی هری پاتر اکنون کارمند پرکار وزارت جادو و پدر سه فرزند است. اما او هنوز با سیاهی‌های گذشته دست به گریبان است.

هم‌زمان با انتشار این کتاب نمایشی به همین عنوان در نمایشخانه «وست اند» لندن به صحنه رفته است. رولینگ اعلام کرده منتظر است تا این نمایش به آمریکا نیز برسد.

رولینگ که ابتدا قصد انتشار نمایشنامه «هری پاتر و کودک طلسم‌شده» را نداشت و آن را برای اجرای نمایش در لندن نوشته بود، پس از درخواست هوادارانش اجازه انتشار آن را داد.

نظر شما