شناسهٔ خبر: 45631 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سهم صنعت چاپ از بسته حمایتی ۱۶هزار میلیاردتومانی تولید چقدر است؟

تعدادی از اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و انجمن‌های صنفی حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی، در نامه‌هایی به وزیر ارشاد، خواستار تخصیص ردیفی از بودجه حمایتی دولت از تولید، به نوسازی این صنعت شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ چندی پیش در نشستی فوق‌العاده در کمیسیون صنایع اتاق ایران، بسته حمایتی ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت از تولید، بررسی و مقرر شد موارد پیشنهادی این کمیسیون برای اصلاح بسته حمایتی یادشده به دولت ارائه شود.

بر اساس این گزارش و به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، در این نشست مصوب شد کمیسیون صنایع اتاق ایران مجموعه‌ای پیشنهادی ارایه کند و در آن رویه‌های استاندارد، کم کردن تعداد واحدها برای افزایش میزان وام و سپردن مسئولیت به تشکل‌های بخش خصوصی برای تائید یا رد وام و همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات این بسته، متناسب با کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی مورد توجه قرار گرفته و موارد پیشنهادی پس از بررسی‌های بیشتر به دولت ارایه شود.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران - که همزمان رئیس سندیکای چوب و کاغذ کشور نیز هست - در این جلسه، با بیان اینکه طبق ماده ۲ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، دولت باید برای اصلاح و تدوین مقررات و آیین‌نامه­‌ها، نظر اتاق و تشکل‌های بخش خصوصی را جویا شود، گفت: هنگام تصویب بسته حمایتی ۱۶ هزار میلیارد تومانی، دولت نظرات بخش خصوصی و تشکل­ ها را جویا نشد و از بخش خصوصی در این زمینه نظرخواهی نکرد.

در ادامه اعضای کمیسیون به ارایه نظرات اصلاحی خود برای پیشنهاد به دولت پرداختند و مقرر شد موارد پیشنهادی این کمیسیون برای اصلاح بسته حمایتی یادشده به دولت ارائه شود.

حال پس از حدود یک ماه از تشکیل این جلسه، تعدادی از اتحادیه‌های استانی صنعت چاپ و بسته‌بندی و همچنین انجمن‌های حوزه این صنعت، در نامه‌هایی جداگانه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار در نظر گرفتن بخشی از بودجه بسته حمایتی یادشده برای بهسازی ناوگان صنعت چاپ کشور شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تاکنون روسای اتحادیه‌های چایخانه‌داران در استان‌های قم و آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران استان سیستان و بلوچستان، رئیس انجمن صنعت چاپ استان خراسان شمالی و رئیس انجمن چاپ دیجیتال ایران، در نامه‌هایی جداگانه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مد نظر قرار دادن این مسئله که وزارتخانه یادشده متولی صنعت چاپ کشور است، خواستار آن شده‌اند تا ردیف بودجه‌ای از این رقم برای صنعت چاپ کشور و در جهت نوسازی ماشین‌آلات چاپخانه‌ها، تخصیص یابد.

روسای اتحادیه‌های چاپ آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و قم و همچنین رئیس انجمن چاپ دیجیتال در نامه‌هایشان به علی جنتی که رونوشتی از آن برای سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ارسال شده است، از اینکه «علی‌رغم پیگیری‌های چاپخانه‌ها از طریق استانداری، تاکنون نتیجه‌ای جهت تسهیلات صنعت چاپ عایده نشده و چاپخانه‌ها کماکان مشمول استفاده از این تسهیلات نیستند»، گلایه کرده‌اند.

نظر شما