شناسهٔ خبر: 45675 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون استاندارد فارسی برای غیرفارسی‌زبانان در ایران

مدیر آموزش بنیاد سعدی از برگزاری آزمون استاندارد زبان فارسی برای غیرفارسی زبانان در ایران خبر داد.


به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  عباس نجار، مدیر آموزش بنیاد سعدی و مسئول برگزاری این دوره از سوی بنیاد سعدی، درباره برگزاری آزمون ورودی فارسی آموزانی که به ایران آمده اند، گفت: این آزمون با هدف تعیین سطح فارسی آموزان در بدو ورودشان به دوره دانش افزایی برگزار شد و آنها در فضای آرام و بدون استرس به سوالات پاسخ دادند.  

وی با بیان اینکه نزدیک به یک‌سال برای طرح این سوالات زمان صرف شده ‌است و در حد سواد و اطلاعات عمومی است، افزود: آزمون  چهارگزینه‌ای به مدت ۷۵ دقیقه، آزمون نوشتن در مدت زمان ۴۵ دقیقه و آزمون گفت‌وگو که به صورت مصاحبه صورت گرفت. در نهایت امتیازی به این افراد داده شد و براساس آن تعیین سطح شده و در کلاس های از پیش تعیین شده حاضر شدند.

مدیر آموزش بنیاد سعدی اضافه کرد: سطح سوالات از آسان به مشکل طرح شده‌است و سطح بندی کلاس ها بر اساس استاندارد مرجع اروپایی است با این تفاوت که بومی شده است.

وی به حضور دانشجویان زبان و ادبیات فارسی، ایرانشناسی، شرق شناسی و ... از پنج قاره دنیا در هشتادوسومین دوره دانش افزایی زبان فارسی اشاره کرد و گفت: هر کسی که می‌خواهد زبان فارسی یاد بگیرد، از یک نقطه آغاز می‌کند. افرادی که در این دوره حضور دارند، ناآگاه نیستند و با زبان فارسی آشنایی دارند.

نجار تصریح کرد: هدف از این دوره دانش افزایی و تقویت زبان فارسی آموزان است. به هیچ عنوان در این برنامه، آموزش دستور صرف و یا ادبیات نیست. هدف، یادگیری بیشتر زبان فارسی و صحبت کردن آنها است و در صورت امکان دستور هم آموزش داده می شود تا به نوعی کمک کننده باشد.

وی درباره تاثیر این دوره یک ماهه در آموزش زبان فارسی عنوان کرد: بهترین روش آموزش زبان، حضور در محیط است. اگر شما یک سال در یک محیط آموزشی برای زبان قرار بگیرید، به اندازه ۱۸ سال حضور در کشور خودتان است. بنابراین این دوره یک ماهه به میزان یک سال بازدهی خواهد داشت.

نجار در پایان گفت: در کنار حضور مستمر در کلاس و کارگاه‌های آموزشی، این افراد در مناطق مختلف تفریحی و تاریخی تهران حاضر می‌شوند که خود این موضوع نقش مهمی در آموزش و تثبیت آن دارد.

نظر شما