شناسهٔ خبر: 45676 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیروز قاسمی: ادبیات؛ راهکاری برای حل مشکلات روانی و اجتماعی

پیروز قاسمی از نگارش اثر پژوهشی «فلسفه ادبیات داستانی» خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛  این پژوهشگر که قرار است به زودی این کتاب را به پیشنهاد سازمان تبلیغات اسلامی راهی بازار کند، از ضرورت توجه به ادبیات داستانی به عنوان جبهه مقاومت در برابر بسیاری از مشکلات اجتماعی و روانی و حتی سیاسی یاد کرد.

او اظهار کرد: ادبیات می‌تواند فراتر از تفننی که در ذهن  خیلی از ما جا افتاده است به عنوان  راهکاری برای  حل بسیاری از مشکلات روانی و اجتماعی به کار  رود و از این حیث ادبیات مفهومی فراتر از ابزاری برای پر کردن اوقات فراغت به شمار می‌آید.

قاسمی گفت برای رسیدن به این نتیجه‌گیری ضمن استفاده از برخی از نظریات ادبی، گفت‌وگوهایی را نیز با برخی از نویسندگان و علاقه‌مندان به رشته فلسفه در ایران داشته است. این کتاب پژوهشی که با مقدمه‌ بیش از 60 صفحه‌ای نویسنده همراه است قرار است تا پایان شهریورماه در انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی راهی بازار شود.

«روش تحقیق» پیروز قاسمی از نشر قلمرو یکی از آخرین آثار منتشرشده اوست که در سال 93 راهی بازار شد.

این نویسنده رمان «موقوفه غدیر» را هم ویژه نوجوانان در دست نگارش دارد. «موقوفه غدیر»‌ رمانی اجتماعی - تاریخی است که حوادث آن در دوره قاجاریه و اواخر دوره مظفرالدین شاه اتفاق می‌افتد. به گفته او، این رمان چهار نسل را در چهار فصل به تصویر خواهد کشید.

نظر شما