شناسهٔ خبر: 45734 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک گردهمایی سینمایی برای تقدیر از بازیگر «گیلانه»

در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «حریر» ساخته‌ی فریال بهزاد، بزرگداشت فاطمه معتمدآریا بازیگر فیلم‌های چون «گیلانه»، «روسری آبی» برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ در این مراسم که دوشنبه ۲۵ مرداد در فرهنگسرای «اندیشه» برپا شد، ضمن رونمایی از فیلم سینمایی «حریر» از تلاش‌ها و فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌ی فاطمه معتمدآریا هم تقدیر شد.

فاطمه معتمدآریا بعد از دریافت لوح تقدیر از عوامل فیلم، با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: می‌خواهم از دو نفر که اولین فیلم‌هایم را با آنها کارکردم یعنی سیامک شایقی و سیروس الوند و همچنین از بهرام دهقانی که اولین فیلم مرا مونتاژ کرد و من سینما را با دستان او آموختم نیز قدردانی کنم.

بازیگر «گیلانه» در بخشی از سخنانش با بیان اینکه از "آدم‌ها" بی مهری ندیده است، ادامه داد: تمام ارزش ما آدم‌ها به مهری است که به همدیگر می‌ورزیم و اگر کسی این مهر را نمی‌بیند باید به حالش حسرت خورد و برایش دلسوزی کرد که از این نعمت بزرگ انسانی محروم است.

سیروس الوند کارگردان سینما نیز در سخنانی درباره‌ی معتمدآریا مطرح کرد: دخترم "ماهور الوند" الان مشغول تحصیل تئاتر است و در سینما هم فعالیت می‌کند؛ اگر امثال او الان کار می‌کنند از برکت وجود فاطمه معتمدآریاست. او شبیه‌ی در سینمای ما ندارد که بگویم "معتمدآریاها"؛ او این باور غلط را که زن عروسک و مانکن است را در سینمای ما از بین برد و این بزرگترین خدمتی بود که به سینمای ما کرد.

احترام برومند بازیگر سینما و تئاتر نیز با بیان اینکه خوشحال است که سیمین (معتمدآریا) را از هجده‌سالگی روی صحنه دیده است و در این مدت نیز شاهد رشد و بالندگی او بوده‌ است،ادامه داد: اولین‌بار سال ۶۰ بود که او را در نمایش «یک جفت کفش برای زهرا» بر صحنه دیدم و با خود گفتم عجب هنرپیشه‌ای متولد خواهد شد و همینطور هم شد.

او درباره‌ی فریال بهزاد کارگردان فیلم «حریر» نیز در سخنانی گفت: "فریال" از سینماگرانی است که سال‌ها فعالیت مستمر داشته و چندسال یکبار هم یک فیلم ساخته و بیشتر کار او در حوزی کودکان بوده و با سختی و مشکلات این کارها را انجام داده است.

سیامک شایقی نیز با اشاره به اینکه همزمان با معتمدآریا وارد سینما شده است، گفت: از دیدن اینکه او مدارج ترقی را طی می‌کند لذت می‌برم و هنوز هم منتظر کارهای بزرگ او هستم.

او درباره‌ی کارگردان فیلم «حریر» هم ادامه داد: فریال بهزاد از فیلمسازان بی‌ادا و بی‌ادعاست و از کسانی است که تاحالا قدرش داشته نشده و امیدوارم با این فیلم قدر او شناخته شود.

فریال بهزاد نیز در سخنانی درباره‌ی فیلم جدیدش اظهار کرد: «حریر» فیلمی اجتماعی درباره‌ی سلامتی است که از مسائل مهم جامعه است و من تمام تلاشم را انجام دادم تا مخاطب از دیدن آن لذت ببرد. در این فیلم موضوعی مطرح شده که تا به حال در سینمای ایران به آن پرداخته نشده است. هر تهیه‌کننده‌ای مایل نیست یک فیلم اجتماعی در حوزه‌ی سلامت را تهیه و در آن سرمایه‌گذاری کند، چون ممکن است نتواند فروش بالایی داشته باشد اما غلامرضا آزادی این کار را کرد.

در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «حریر» به نویسندگی و کارگردانی فریال بهزاد و با تهیه‌کنندگی غلامرضا آزادی، تمامی عوامل فیلم حاضر بودند و پس از مراسم بزرگداشت معتمدآریا به همراه علاقه‌مندان حاضر در سالن به تماشای فیلم نشستند.

ژاکلین آواره، علیرضا جلالی تبار، امیر صالحی‌زاده، روشنک عجمیان، آرزو ابی‌زاده، الهه شیرازی، فرشته آلوسی، مجید مهدی زاده، نورعلی فرهادی و... از جمله بازیگران فیلم سینمایی «حریر» هستند.

نظر شما