شناسهٔ خبر: 45736 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات «زیبایی‌ در اندیشه سنت‌گرایان» را منتشر می‌کند

جدیدترین نوشته رضا ماحوزی با عنوان «زیبایی‌ در اندیشه سنت‌گرایان» طی هفته آتی روانه بازار نشر می‌شود.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات «زیبایی‌ در اندیشه سنت‌گرایان» را منتشر می‌کند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ رضا ماحوزی، عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتشار کتاب «زیبایی‌ در اندیشه سنت‌گرایان» توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات خبر داد و افزود: سنت‌گرایی در این کتاب به عنوان یکی از جریان‌های دنیای معاصر بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: این جریان برخلاف رویکردهای دیگر که نقدهای بسیاری به دنیای جدید وارد می‌کنند معتقد است که اگر بخواهیم با دنیا مواجهه داشته باشیم باید به سنت بازگشت کنیم، البته سنت در اینجا به معنای قدیمی آن مد نظر نیست.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: سنت در این کتاب به معنای راه حلی برای مشکلات جدید و رسیدن به عقلانیت مدرن است.

وی با بیان اینکه رسیدن به عقلانیت سنتی و قدسی نیز می‌تواند از مجاری هنر تحقق یابد یادآور شد: هنر می‌تواند عقلانیت را به دنیای مدرن وارد کند و در واقع عقلانیت قدسی را به پای سفره‌های مردم بیاورد.

ماحوزی در پایان گفت: این کتاب پیش از این، از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات سفارش داده شده بود و طی هفته آینده روانه بازار نشر می‌شود.

نظر شما