شناسهٔ خبر: 45773 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام فراخوان مقاله برای فصلنامه سبک زندگی اسلامی

فصلنامه سبک زندگی اسلامی وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم (ع) فراخوان ارسال مقاله به این فصلنامه علمی- پژوهشی را اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فصلنامه علمی تخصصی سبک زندگی اسلامی (آموزش موضوعات اساسی و کاربردی زندگی) از حوزویان و دانشگاهیان و صاحبان اندیشه جهت تدوین مقاله و بررسی پیشنهادات علمی دعوت به همکاری می‌کند.

علاقه‌مندان به تحقیق در موضوعات سبک زندگی اسلامی می‌توانند آثار خود را در ۱۹ مشخصه به پژوهشکده باقرالعلوم (ع) ارسال کنند.

موضوعات ۱۹ گانه سبک زندگی اسلامی شامل کار، فعالیت و تلاش در سبک زندگی اسلامی (تعریف و توصیف/ جایگاه/ شاخص های کار مطلوب/ طبقه بندی/ الزامات/ مؤلفه های کار و فعالیت در سبک زندگی اسلامی)؛ روزی حلال فراوان و راهکارهای تأمین آن در سبک زندگی اسلامی؛ مصرف در سبک زندگی اسلامی (تعریف و توصیف/ جایگاه/ شاخص های مصرف مطلوب/ طبقه بندی/ الزامات در سبک زندگی اسلامی)؛   شاخص بهره مندی و برخورداری از امکانات، خدمات و مصرف در سبک زندگی اسلامی (مرز بین رفاه و زهد)؛ تأمین منزل (خانه) با تأکید بر اصول و ضوابط طراحی خانه در سبک معماری ایران اسلامی و … است.

همچنین راهکارهای تأمین زندگی و معاش (ارائۀ خدمات، تولید و ...) در سبک زندگی اسلامی؛ محبت به مردم و گره گشایی از زندگی آن ها در سبک زندگی اسلامی؛   طبقه‌بندی مشاغل در سبک زندگی اسلامی و جایگاه هر طبقه در نظام اخلاقی- اقتصادی اسلام (مبتنی بر احکام اصناف و طبقه بندی مشاغل)؛   تولید و تجارت (خدمات بازار) در سبک زندگی اسلامی (تعریف، توصیف و جایگاه)؛   شاخص ها و مؤلفه های تولید در سبک زندگی اسلامی؛   شاخص ها و مؤلفه های تجارت در سبک زندگی اسلامی؛ اشتغال و بیکاری در سبک زندگی اسلامی و مشاغل انبیاء و معصومین(ع) در سبک معیشتی زندگی اسلامی از دیگر محورهای این فراخوان هستند.

شاخص‌ها و مؤلفه‌های اشتغال در سبک زندگی اسلامی؛ سازوکار شغل یابی و اشتغال در سبک زندگی اسلامی؛ کسب حلال و راه های تأمین آن در سبک زندگی اسلامی؛ اصول و ضوابط خرید و فروش (بازار و مغازه داری) در سبک زندگی اسلامی؛ سازوکارهای تعیین سود در تولید و خدمات در سبک زندگی اسلامی و رقابت اقتصادی و تجاری در بازار مسلمین بر پایه اصول سبک زندگی اسلامی جزء دیگر محورها محسوب می‌شوند.

پژوهشگران علاقه مند می توانند مقالات خود را به نشانی قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، صندوق پستی ۳۷۱۸۵-۱۳۵ و یا پست الکترونیک sabkezendegi.rbo@gmail.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۷۸۳۵۳۷۲ -۰۲۵ تماس بگیرند.

نظر شما