شناسهٔ خبر: 45830 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب جدید حسین سناپور درباره داستان نویسی منتشر می‌شود

کتاب «تو در تویی شگردها» نوشته حسین سناپور به زودی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «تو در تویی شگردها» نوشته حسین سناپور به زودی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر می‌شود. این کتاب شامل تعدادی مقاله درباره داستان نویسی است.

«ده جستار داستان‌نویسی» و «جادوهای داستان» (چهار جستار داستان‌نویسی) دو اثر دیگر از این داستان نویس هستند که پیش از این در قالب مجموعه مقالاتی درباره داستان نویسی به چاپ رسیده اند.

سناپور معتقد است این کتابش به دلیل داشتن مقالات و مسائل نظری، شبیه دیگر آثار معمول آموزشی نیست که متمرکز بر یک موضوع مشخص و معین هستند. این نویسنده می گوید اگر مخاطبی، دو کتاب «ده جستار داستان‌نویسی» و «جادوهای داستان» او را خوانده باشد، می تواند ادامه مطالب آن‌ها را در این کتاب جستجو کند. با این حال مقالات این کتاب، ذاتی مستقل از نوشته های پیشین سناپور دارند و می توان مبنای واکاوی داستان های مختلف از جمله کابوسی و جنایی را در آن‌ها جستجو کرد.

بین نوشته های این کتاب می توان دید که از نظر سناپور داستان کابوسی نوعی از داستان است که با دو رمان کوتاه مهم به خوبی در ایران مطرح شده است؛ بدون این که بحث جدی درباره‌ آن دربگیرد و چند و چون شگردها و حتی جهان‌نگری آن مشخص شود. داستان جنایی، هم که از نظر این رمان نویس، جای چندانی در ادبیات معاصر ایران ندارد ولی طی چند سال گذشته مورد توجه واقع شده است.

عرضه این کتاب با قیمت ۱۰۰ هزار ریال به زودی در کتابفروشی ها آغاز می شود.

نظر شما