شناسهٔ خبر: 45836 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح فروشگاه‌های جدید فیزیکی آمازون در هاله‌ای از ابهام

ماه فوریه سال جاری بود که «سندی متهرانی»، رئیس توسعه اموال عمومی پیش‌بینی کرد «آمازون» در راستای گسترش خود حدود سیصد تا چهارصد کتابفروشی در سطح دنیا افتتاح خواهد کرد. حالا شش ماه از این ماجرا گذشته است و خبری از کتابفروشی‌های آمازون نیست.

افتتاح فروشگاه‌های جدید فیزیکی آمازون در هاله‌ای از ابهام

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ با اینکه آمازون در تلاش است مکان‌های افتتاح کتابفروشی خود را مشخص کند اما هنوز خبری از این ماجرا نیست.
 
پس از افتتاح اولین کتابفروشی آمازون در «سیاتل» در ماه نوامبر سال گذشته میلادی اعلام شد که قرار است دومین کتابفروشی نیز در مکانی نزدیک به دانشگاه «کالیفرنیا» به زودی آغاز به کار کند. قرار بود این فروشگاه در تابستان افتتاح شود. اما مکان نامبرده که روبه‌روی فروشگاه «اَپل» قرار دارد هنوز افتتاح نشده است.
 
در ماه ژوئیه مجله Fortune گزارش داد قرار است کتابفروشی سوم آمازون در «پورتلند» و در نزدیکی فروشگاه بزرگ «واشنگتن» ایجاد شود.
 
گویا آمازون به سرعت نظر خود را درباره مکان‌های انتخابی تغییر می‌دهد و هر بار قراردادی جدید با کالج‌ها و دانشگاه‌های مختلف امضا می‌کند.
 
از آنجا که آمازون مکان اولین فروشگاه خود را در دانشگاه «ایندیانا» در ماه فوریه سال 2015 اعلام کرد حدود 12 فروشگاه دیگر را افتتاح کرده است. هر چند از مکان دقیق آن‌ها خبری نیست این شرکت همچنین چند مکان دیگر را نیز انتخاب نموده است که به دانشگاه‌های نزدیک آنان ربطی ندارد.
 
در هفته جاری نیز دو مکان جدید برای افتتاح فروشگاه اعلام شد. یکی از آنان در پاییز پیش رو در دانشگاه «ایلینویز» در «شیکاگو» گشوده خواهد شد. مکان دیگر افتتاح فروشگاه آمازون به گفته مجله «میلواکی» در دانشگاه «ویسکانسین» خواهد بود. آمازون علاقه زیادی به «دانشگاه ویسکانسین» دارد و مدیران آن معتقدند موفقیت بزرگی از افتتاح این شعبه فروشگاه نصیب آنان خواهد شد. 

نظر شما