شناسهٔ خبر: 45864 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از «دغدغه‌های یک زن ایرانی در جنگ جهانی دوم»

انجمن زنان پژوهشگر تاریخ کتاب «دغدغه‌های یک زن ایرانی در جنگ جهانی دوم» را در اندیشگاه کتابخانه ملی رونمایی و بررسی می‌کند.

رونمایی از «دغدغه‌های یک زن ایرانی در جنگ جهانی دوم»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «دغدغه‌های یک زن ایرانی در جنگ جهانی دوم» در اندیشگاه کتابخانه ملی رونمایی و بررسی می‌شود.

این کتاب با حضور مسعود کوهستانی‌نژاد و به همت انجمن زنان پژوهشگر تاریخ رونمایی و بررسی خواهد شد.

شخصیت اصلی کتاب «دغدغه‌های یک زن ایرانی در جنگ جهانی دوم» بانو هما امام‌زاده، پزشک جراحی است که در سال 1930.م از دانشگاه سوربن فارغ‌التحصیل شده است.

زمانی که بانو امام‌زاده در ایران طبابت می‌کرده جنگ جهانی دوم به وقوع می‌پیوندد. وی در این میان نامه‌هایی می‌نویسد که در این نامه‌ها به حقوق زن، حق رای زنان، ادبیات ایران، جنگ و اشغال ایران از سوی متفقین سخن می‌گوید.

امام‌زاده زنی بسیار مذهبی بود و در نامه‌های خود حقوق زنان و حق رای آنها را مطرح می‌کند. ضمن این که وی از ادبیات نیز سخن رانده و چند داستان از جمله داستان «رستم و افراسیاب» را نیز به نگارش درآورده است.

نشست رونمایی و بررسی کتاب «دغدغه‌های یک زن ایرانی در جنگ جهانی دوم» چهارشنبه سوم شهریورماه ساعت 17 تا 19 در اندیشگاه کتابخانه ملی به نشانی بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی، ساختمان سازمان اسناد و کتابخانه ملی برپا خواهد شد.

نظر شما