شناسهٔ خبر: 45873 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه فیلمساز سال جشنواره بوسان برای «کیارستمی»

جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از عباس کیارستمی، کارگردان تازه درگذشته ایرانی با عنوان فیلمساز سال 2016 تقدیر می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ اسکرین نوشت: جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان که یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی قاره آسیاست، از ادای احترام به عباس کارستمی، کارگردان صاحب‌نام و شناخته‌شده سینمای ایران در عرصه بین‌المللی به عنوان فیلمساز سال خبر داد.

احمد کیارستمی، فرزند کارگردان برنده نخل طلای کن با حضور در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم بوسان در تاریخ ۶ اکتبر، جایزه فیلمساز سال را از این رویداد سینمایی دریافت می‌کند.

همچنین قرار است ۹ فیلم از ساخته‌های کیارستمی شامل سه گانه کوکر «خانه دوست کجاست؟» (۱۹۸۷)، «زندگی و دیگر هیچ» (۱۹۹۲) و «زیر درختان زیتون» (۱۹۹۴) در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شود.

«کیم جی سئوک»، مدیر برنامه‌ریزی جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی در این‌باره گفت: "کارگردان فیلم برنده نخل طلای «طعم گیلاس» رابطه نزدیکی با جشنواره داشت و چندین بار میهمان جشنواره ما بود که اولین‌بار آن در دومین دوره برگزاری جشنواره بوسان در سال ۱۹۹۷ رقم خورد. وی در سال ۲۰۰۵ رئیس هیئت داوران بخش "جریان‌های نو" بود و در سال ۲۰۱۰ نیز رئیس آکادمی فیلم آسیا بود. زمانی که ما مرکز سینمایی بوسان را افتتاح کردیم، کیارستمی آمد و یک کارگاه آموزشی در آن جا برپا کرد".

وی اظهار کرد: کیارستمی از بیرون شبیه یک فیلسوف جدی به نظر می‌رسید، اما وقتی با او صحبت می‌کردیم شبیه یک هم‌محلی گرم و صمیمی بود. به خاطر می‌آورم که وی چقدر عاشق دو غذای کره جنوبی بود و در طول سال‌ها هدایایی از جمله عکس‌های اورجینال، مجموعه عکس‌هایش و همچنین یک ژاکت پشمی برای من ارسال کرد".

پس از نمایش مجموعه فیلم‌های کیارستمی در جشنواره بوسان، یک میزگرد با حضور احمد کیارستمی و دیگر سینماگران ایرانی حاضر در جشنواره درباره زندگی و آثار این کارگردان فقید برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از تاریخ ۶ تا ۱۵ اکتبر (۱۵تا ۲۴ مهرماه) در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود.

نظر شما