شناسهٔ خبر: 45886 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره «یادیار مهربان» فراخوان داد

موسسه نشر شهر، فراخوان چهاردهمین جشنواره «یاد یار مهربان» را منتشر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این جشنواره با هدف افزایش علاقه به مطالعه و بالا بردن سرانه مطالعه در بین دانش آموزان شهر تهران در مهرماه برگزار می‌شود.

جشنواره یاد یار مهربان به همت موسسه نشر شهر، وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چهاردهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد و طی آن کتابهایی که برای دانش آموزان ارائه می شود مناسب دوره اول متوسطه، پایه هفتم هشتم و نهم است به منظور مطالعه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

ایده اصلی این جشنواره که امسال برای دومین سال متوالی از شکل نمایشگاهی به صورت جشنواره تغییر شکل داده است، انتخاب کتاب توسط خودِ دانش‌آموز است.

در این طرح، شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول(پایه‌های هفتم و هشتم)، تا سقف ریالی معینی کتاب اهدا می‌کنند. کتاب‌ها توسط کمیته‌ای زیر نظر شورای یاد یار مهربان و آموزش و پرورش از میان کتاب‌های سه سال اخیر بر اساس استانداردهای کیفیِ مصوب برگزیده می‌شوند.

اطلاعات و تصویر روی جلد کتاب‌ها در بانک اطلاعات ذخیره می‌شوند و روی وب‌سایت جشنواره قرار می‌گیرند. هریک از دانش‌آموزان و معلمان مشمول طرح، کدی یکتا را دریافت می‌کنند و با استفاده از آن در سایت به ثبت نام و انتخاب کتاب‌های مورد نظر خود تا سقف ریالی مصوب می‌پردازند پس از ثبت کتاب‌های درخواستی، کلیه سفارش‌های هر مدرسه به‌تفکیک دانش‌آموزان به مدرسه ارسال می‌شود و رسید سفارش‌دهنده‌ها دریافت می‌گردد.

به موازات تأمین کتاب‌های مورد علاقه دانش‌آموزان، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در مدارس نیز شکل می‌گیرد. طراحی یک نظام امتیازدهی به دانش‌آموزان کتابخوان و تعیین کتابخوان‌های برتر، تشکیل شوراهای کتاب مدرسه، تعیین شهردار کتاب، عضویت در باشگاه کتاب تهران و برنامه‌های مشابه دیگر، بخشی از این نظام فعالیت‌های موازی را تشکیل می‌دهد.

فراخوان حضور ناشران در این جشنواره روز گذشته به طور گسترده منتشر شده است و شرایط حضور آنان مشخص شده است

ناشران علاقمند برای حضور و مشارکت در این جشنواره می توانند تا ۱۵ شهریور  با مطالعه فراخوان در پایگاه رسمی چهاردهمین جشنواره  به نشانی www.yym.ir ثبت نام کنند.

نظر شما